Besvarat

Namnbyte

  • 27 August 2018
  • 1 svar
  • 404 visningar

Jag är en ungdom född år 2004 och när jag skulle beställa abonnemang så funkade inte att skriva mitt personnummer så jag skrev min pappas istället. Fast när jag fick sim-kortet så fick jag ett meddelande där det stog att nummerbytet misslyckades för att mitt gamla nummer var inte kopplat till min pappas personnummer. Så jag undrar om jag skulle kunna få hjälp med att lösa detta så att abonnemanget står på mitt namn istället för min pappas namn?
icon

Bästa svar av Linnea 29 August 2018, 13:40

Hejsan @Ibrahim dahir!



Tack för ditt inlägg & välkommen till forumet. Kul att du har hittat hit!



Gällande att byta namn kommer du inte kunna stå på abonnemanget när du inte är myndig, utan abonnemanget kommer i sådant fall behöva stå i din pappas namn. Ni kan om ni önskar skriva över numret i din pappas namn hos den gamla operatören för att flytta in numret till oss.



Ha en kanonfin dag!
Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Ibrahim dahir!

Tack för ditt inlägg & välkommen till forumet. Kul att du har hittat hit!

Gällande att byta namn kommer du inte kunna stå på abonnemanget när du inte är myndig, utan abonnemanget kommer i sådant fall behöva stå i din pappas namn. Ni kan om ni önskar skriva över numret i din pappas namn hos den gamla operatören för att flytta in numret till oss.

Ha en kanonfin dag!

Svara


Static Template