Besvarat

Nytt SIM-kort ingen dekning

Har fått nytt sim kort et par dager siden. Satt den i USB modem ingen dekning. Prøvde å sette sim i flere enheter men jeg får ikke nett. Ingen dekning. På mine sider står status på sim AKTIV. Jeg angrer på jeg ble kunde hos dere. Så dårlig kunde service . Hvordan kan jeg bruke min bare rett??
icon

Bästa svar av Linnea 12 september 2018, 11:14

Hej @Kashif!

Välkommen till forumet, roligt att du har hittat hit!

Allting ser aktiverat ut på ditt kontantkort. Har du provat simkortet i ett annat modem eller i en telefon? Det låter nämligen som felet kan ligga i själva modemet eller inställningarna för detta.
Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Kashif!

Välkommen till forumet, roligt att du har hittat hit!

Allting ser aktiverat ut på ditt kontantkort. Har du provat simkortet i ett annat modem eller i en telefon? Det låter nämligen som felet kan ligga i själva modemet eller inställningarna för detta.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!

Har du fått igång modemet?
Hej ! Modemet har alltid fungerat väl . Men behöver man ändra på inställningar om man tidigare har haft ett annat kort ?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej ! Modemet har alltid fungerat väl . Men behöver man ändra på inställningar om man tidigare har haft ett annat kort ?

Hej @Kush!

Ja det kan du behöva göra. 🙂 Du behöver ha våra APN-inställningar i modemet. Denna är bredband.tre.se.
JA ja interneten har fungerat sen start . Men jag kommer inte upp mer än 1-5 mbit . I början var jag uppe mot 20 Mbit . Men nu är det dåligt
Användarnivå 6
Emblem +8
JA ja interneten har fungerat sen start . Men jag kommer inte upp mer än 1-5 mbit . I början var jag uppe mot 20 Mbit . Men nu är det dåligt

Jag förstår. Har du möjlighet att testa simkortet i en annan enhet så vi kan utesluta att det är hårdvaran som ställer till det?

Svara