Besvarat

Nytt simkort


H

ar beställt ett nytt abonnemang från Hallon och har fått Sim-kortet.
När jag sätter in det i min iPhone SE så får jag meddelandet att SIM-kortet behöver aktiveras.
På MittHallon står det att kortet är aktiverat.

Efter ett par klick på iPhone meddelas det att SIM-kortet är ogiltigt. se bild.

vad ska vi göra?
/Anders
icon

Bästa svar av Martin 20 augusti 2019, 09:20

Hejsan @andersFerrari!



Varmt välkommen till forumet! 😊



Har beställt ett nytt abonnemang från Hallon och har fått Sim-kortet.

När jag sätter in det i min iPhone SE så får jag meddelandet att SIM-kortet behöver aktiveras.

På Mitt Hallon står det att kortet är aktiverat.



Efter ett par klick på iPhone meddelas det att SIM-kortet är ogiltigt. se bild.



vad ska vi göra?

/Anders


Apple har en guide här hur man kan lösa det, och utöver det rekommenderar jag även att testa nollställa nätverket för att se om det hjälper. Du nollstället nätverket inne i Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk.



Återkom gärna om det funkade! 👷
Visa original

4 svar

Hejsan @andersFerrari!

Varmt välkommen till forumet! 😊

Har beställt ett nytt abonnemang från Hallon och har fått Sim-kortet.
När jag sätter in det i min iPhone SE så får jag meddelandet att SIM-kortet behöver aktiveras.
På Mitt Hallon står det att kortet är aktiverat.

Efter ett par klick på iPhone meddelas det att SIM-kortet är ogiltigt. se bild.

vad ska vi göra?
/Anders

Apple har en guide här hur man kan lösa det, och utöver det rekommenderar jag även att testa nollställa nätverket för att se om det hjälper. Du nollstället nätverket inne i Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk.

Återkom gärna om det funkade! 👷
Hej.
Det gör ingen skillnad.

Provade även med ett annat sim-kort, från Tele2, med samma resultat.
Verkar alltså ha mer med telefonen är just sim-kortet.

/ A
Hej.
Det gör ingen skillnad.

Provade även med ett annat sim-kort, från Tele2, med samma resultat.
Verkar alltså ha mer med telefonen är just sim-kortet.

/ A

Hmh, är den operatörslåst kanske? Vart ifrån köpte du din iPhone?
Det är jag ganska säker på att den inte är, men det är en gammal mobil som vi återanvänder, så jag kan ha fel.

Operatör, enligt iPhones inställningar -> Om, är Tre. Tre har en tjänst där man kan kolla om den är låst hos de, men det är den inte.

Hittar ingen inställning för att ändra eller nollställa operatör.
Dokumentationen säger att det ska räcka med att sätta in nya sim-kortet.
Känns som att vi har hamnat mellan stolarna här. Jobbigt läge.

Felmeddelandet pekar på aktiveringspolicy och aktiveringsservern. är det något ni har upplevt problem med tidigare? Andra som har liknande problem?

Svara


Static Template