Besvarat

Överlåta abonnemang (ägarbyte)

Hej,
det är dags för min dotter att ta över sitt mobilabonnemang, alltså ha det skrivet på sig, och också betala för det. Hur ordnar vi det?
Kakan
icon

Bästa svar av Linnea 6 september 2018, 08:01

Hejsan @kakan12345!

Välkommen till forumet, kul att du har hittat hit! 😊

Idag erbjuder vi inte att överlåta abonnemang, alltså kan vi inte göra namnbyten på numret. Dock om hon själv vill betala för abonnemanget kan ni lägga in hennes betalkort istället för ditt via Mina sidor. Du ser hur du går till väga här: Byta betalkort

Ha en toppendag, vi ses på forumet!
Visa original

59 svar

Hej
jag vill gärna överlåta mitt abonnemang till min dotter. För att undvika att hon köper biljetter i mitt namn på Skåne trafiken
kan ni hjälpa mig med det?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @kakan12345!

Välkommen till forumet, kul att du har hittat hit! 😊

Idag erbjuder vi inte att överlåta abonnemang, alltså kan vi inte göra namnbyten på numret. Dock om hon själv vill betala för abonnemanget kan ni lägga in hennes betalkort istället för ditt via Mina sidor. Du ser hur du går till väga här: Byta betalkort

Ha en toppendag, vi ses på forumet!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej
jag vill gärna överlåta mitt abonnemang till min dotter. För att undvika att hon köper biljetter i mitt namn på Skåne trafiken
kan ni hjälpa mig med det?

Hejsan @Rosie & varmt välkommen till vårt forum! 😊

Jag har flyttat din fråga till denna tråd. Här ser du svar på din fråga gällande överlåtelse.

Ha det bäst!
Ska överlåta ett av mina telefonnummer till min son, hur gör jag då?
Användarnivå 6
Emblem +8
Ska överlåta ett av mina telefonnummer till min son, hur gör jag då?

Hej @Oomar!

Jag har flyttat din fråga hit, då en ställts förut. :)

Trevlig helg!
Hej!
jag skaffade ett abonnemang åt min som för ett tag sen. Det står på mig men det är
sonen som nyttjar det och betalar. Han r under 18 och vi kan se att han kan få ett bättre pris så vi vill ändra på det så det ska stå på honom och hans kostnad ska sjunka. Hur gör vi då?
Med vänlig hälsning, MJ
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!
jag skaffade ett abonnemang åt min som för ett tag sen. Det står på mig men det är
sonen som nyttjar det och betalar. Han r under 18 och vi kan se att han kan få ett bättre pris så vi vill ändra på det så det ska stå på honom och hans kostnad ska sjunka. Hur gör vi då?
Med vänlig hälsning, MJ

Hej @martajohnsson!

Välkommen hit! :)

Du hittar svar på din fråga i denna tråd, vi genomför alltså inte ägarbyten på hallon idag.

Ha en fin dag!
hej
Jag har två abonnemang och vill överföra ett av dom till min hustru och att betalningen också sker från hennes bankkonto.
Villl ha en detaljerad beskrivning av hur man går tillväga med denna överföring utan strul och krångel.
M.v.h.
carljohan
Går det att min pappa tar över mitt abonnemang och att numret står på honom i fortsättningen och självklart också att autogiro dras från honom?
Jag startade ett abonnemang på mig för att han skulle testa hur det var att ha en mobiltelefon.

Med vänlig hälsning,

Pernilla
Användarnivå 6
Emblem +8
hej
Jag har två abonnemang och vill överföra ett av dom till min hustru och att betalningen också sker från hennes bankkonto.
Villl ha en detaljerad beskrivning av hur man går tillväga med denna överföring utan strul och krångel.
M.v.h.
carljohan

Hej @carljohan!

Jag har flyttat in din fråga i denna tråd om överlåtelser, då den ställts och besvarats tidigare. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @PernillaC.,

Välkommen till vårt forum. :)

Du hittar svar på din fråga gällande ägarbyte i denna tråd. Allt gott!
Hej! Jag har betalat för min sons abonnemang men nu ska han betala det själv. Kan han ha kvar samma nummer även fast han skapar en egen användare/inloggning?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej hopp @Rogerj! :)

Jag har flyttat in din fråga i denna tråd, då den ställts på forumet tidigare. 👍
Hej! Nu ska sonen ansvara för sin mobilkostnad själv och behöver därför ett eget konto på Hallon, och därefter flytta sitt nummer som idag finns på mina "Mina Sidor" - hur gör vi enklast?
jag behöver hjälp med att ändra person uppgifter men jag fattar inte hur man ska fixa det?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej! Nu ska sonen ansvara för sin mobilkostnad själv och behöver därför ett eget konto på Hallon, och därefter flytta sitt nummer som idag finns på mina "Mina Sidor" - hur gör vi enklast?

Hej @jensten!

Varmt välkommen till forumet :)

Jag har flyttat din fråga till den här tråden, då du förhoppningsvis kan hitta svaret på din fråga här :)

Allt gott!
Hej!
Mitt konto står nu på min mammas personuppgifter men jag vill byta till mina eget personnummer nu när jag är myndig. Vet inte hur jag ska göra så undrar om ni kan hjälpa mig?
/Andreas
Hej, hur kan jag ändra användaruppgifter på ett konto. Har hjälpt mina föräldrar att skaffa ett abonnemang och de vill flytta över sitt kontant nummer till Hallon.( de har ingen egen dator eller mailadress) Men när jag la upp kontot så skapade jag det på min mamma men det är min pappa som står på kontantkortet, hur kan jag göra för att ändra användare på kontot och göra en nummerflytt?j

Med vänlig hälsning, Magnus Ivarsson
Hej
finns det möjlighet att bytta person nummer på detta avonemanget som jag nylingen köpt hos er 07XXXXX
MOBILABONNEMANG 4GB

För att det blir krångligt att flytta mitt nummer hos er
jag ville behålla tel nummret som jag har redan från 3 öperatoren

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Hej!
Ett av mina abonnemang/nu mer vill jag överlåta till min make, kan jag det?
Användarnivå 4
Emblem +5
jag behöver hjälp med att ändra person uppgifter men jag fattar inte hur man ska fixa det?

Hej @azl!

Varmt välkommen till forumet.

Jag flyttade din fråga hit, då du hittar svaret på din fråga här ovanför :)

Allt gott!
Jag vill överlåta mitt nummer till min fru så att det går att flytta till annan operatör
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej!
Mitt konto står nu på min mammas personuppgifter men jag vill byta till mina eget personnummer nu när jag är myndig. Vet inte hur jag ska göra så undrar om ni kan hjälpa mig?
/Andreas

Hej @N00rdgren!

Varmt välkommen till forumet!

Jag ber om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga hit till den här tråden då du finner svaret här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, hur kan jag ändra användaruppgifter på ett konto. Har hjälpt mina föräldrar att skaffa ett abonnemang och de vill flytta över sitt kontant nummer till Hallon.( de har ingen egen dator eller mailadress) Men när jag la upp kontot så skapade jag det på min mamma men det är min pappa som står på kontantkortet, hur kan jag göra för att ändra användare på kontot och göra en nummerflytt?j

Med vänlig hälsning, Magnus Ivarsson

Hej @Ivarsson!

Varmt välkommen till forumet!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga hit till den här tråden då du kan finna svaret här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej
finns det möjlighet att bytta person nummer på detta avonemanget som jag nylingen köpt hos er 07XXXXX
MOBILABONNEMANG 4GB

För att det blir krångligt att flytta mitt nummer hos er
jag ville behålla tel nummret som jag har redan från 3 öperatoren

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @Ari!

Varmt välkommen hit till forumet!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.
Du kan se svaret på din fråga här ovanför.

Allt gott!

Svara