Besvarat

Samma telefonnummer

• 1 september 2020
  • 2 kommentarer
  • 410 visningar

Jag har länge varit kund hos er och skulle nu föra över abonnemanget från min mamma till mitt konto i och med att jag ska börja betala själv. Min mamma avbröt abonnemanget så att det tog slut i slutet av augusti. Nu vill jag teckna ett nytt på samma simkort men lyckas inte föra över det telefonnummer jag redan haft hos er. Hur gör jag? 

icon

Bästa svar av Martin 3 september 2020, 09:06

Hejsan @Alexandrajung!

I dagsläget erbjuder inte hallon överlåtelser, men det är något som ligger i planerna att komma erbjudas till framtiden.

Lösningen om man vill flytta över sitt nummer till ett annat hallonabonnemang är att man flyttar ut numret till en annan operatör först och sen tillbaka till hallon, fast till det abonnemanget man vill flytta numret till.

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

@Alexandrajung

Eftersom ni avslutat numret har ni inte det numret kvar, och kan då inte heller flytta det.

1. Kontakta hallons kundtjänst på chatten, vardagar 9-16 och se om de kan återuppliva numret åt din mor, för portering.
  2. https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon
  3. Mor porterar sedan över numret till t.ex. ett Comviq Kontant.
  4. Mor registrerar sig med sitt personnummer
  5. Mor begär överflyttning av numret till dig
  6. Se till att du är registrerad med personnummer på Comviq
  7. Starta ett nytt abonnemang på hallon och ange ditt nummer du vill portera dit
  8. Hallon sköter nu allt

Lycka till

Hejsan @Alexandrajung!

I dagsläget erbjuder inte hallon överlåtelser, men det är något som ligger i planerna att komma erbjudas till framtiden.

Lösningen om man vill flytta över sitt nummer till ett annat hallonabonnemang är att man flyttar ut numret till en annan operatör först och sen tillbaka till hallon, fast till det abonnemanget man vill flytta numret till.

Svara

Static Template