Besvarat

SMS om fylla på surf

Jag behöver ofta fylla på min surf trots att det på min sida (hallon.se) står att jag har surf kvar. Senast står det att jag har 20,11 (GB) kvar men jag får meddelande om att min surf är slut!
Vad göra???
icon

Bästa svar av Oskar 4 February 2019, 08:27

Hej @janus carlsus!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sin surf.

Man får alltid ett SMS när ens ordinarie surf är slut.

I det SMSet som man får står det specificerat att det går att fortsätta surfa om man har sparad surf på sitt abonnemang.

Den sparade surfen är den som du ser på Mina sidor.

Om det är så att det står något annat i det SMSet som du har fått, ber jag dig att kontakta vår kundservice så ska dem självklart hjälpa dig med ditt ärende.

Allt gott!
Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @janus carlsus!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sin surf.

Man får alltid ett SMS när ens ordinarie surf är slut.
I det SMSet som man får står det specificerat att det går att fortsätta surfa om man har sparad surf på sitt abonnemang.

Den sparade surfen är den som du ser på Mina sidor.
Om det är så att det står något annat i det SMSet som du har fått, ber jag dig att kontakta vår kundservice så ska dem självklart hjälpa dig med ditt ärende.

Allt gott!
Hej Oskar,
du svarade ej på frågan varför det står att man har surf kvar på er webbsida men ändå skickas ett SMS-ut och säger att det är slut.

Stämmer inte era siffror på er webbsida ?
Hejsan @Fat C!

Hej Oskar,
du svarade ej på frågan varför det står att man har surf kvar på er webbsida men ändå skickas ett SMS-ut och säger att det är slut.

Stämmer inte era siffror på er webbsida ?

SMS om att ens surf är slut skickas per datapott, och ens månadssurf & sparas surf är två olika potter. Vi är medvetna om att det är lite förvirrande och ser givetvis över det löpande för att förbättra informationen. 😊

Telefonen säger att jag har slut på surf och ska gå in på Mina Sidor för att fylla på.

Enligt Mina Sidor så har jag 65GB sparade/kvar.

Hur “frigör” jag dessa så jag kan fortsätta surfa?

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej @aquamoth

Tack för en bra fråga. Då den tidigare ställts på forumet har jag flyttat in din fråga i denna tråd där du finner svaret. Ha det bäst!

Svara

Static Template