Besvarat

Surf slut även fast jag knappt använt det


Hej detta gäller mobilt bredband,

 

Surfen är slut hade över 200gb igår och jag har inte använt surfen knappt det måste vara något tekniskt fel?

 

Kan ni undersöka?

icon

Bästa svar av Linnea 23 oktober 2019, 09:32

Hej,

Jag bad om att få ut en månatlig rapport där man kan se förbrukning per dag men icke.

T.ex: onsdag 18/21/2019 3GB upp 2 Gb ner

Det är ju något hallon sitter på logiskt sett, eftersom de har en gigabyte stapel på hemsidan som är knuten till en log  (hur håller de annars koll på surfen?)

 

Det är väl självklart att ni inte kan ta ut vad jag är inne på för hemsidor vilket jag aldrig frågat om heller.

 

Dock bör jag kunna själv får möjligheten att själv felsöka. Att få ut den rapporten bör höra till mina rättigheter. Jag har skickat in till konsumentverket för jag tycker inte att hallon håller en transparens när det kommer till dataförbrukning mot sina kunder.

 

Egentligen skulle ni hypotetiskt sett bara ta bort några gigabyte och hoppas att jag inte märker något. - eftersom jag inte kan motbevisa något eftersom ni inte låter mig veta min förbrukning

 

Hej @vasques!
 
Du kan se detta på din detaljspecifikation, alltså din surf från dag till dag (dock inte upp/ner). :blush:

Visa original

3 svar

Hejsan @vasques!

Vi har inte mer insyn i ditt användande än vad du själv kan se på detaljspecifikationen i hänsyn till GDPR, Dataskyddsförordningen. Så vi kan inte se vad surfen har gått till, endast hur mycket dom dras under en period.

Vår systeroperatör har en bra artikel om användande här på deras forum som kan hjälpa vägleda en, rekommenderar starkt att ta en titt. 

Hej,

Jag bad om att få ut en månatlig rapport där man kan se förbrukning per dag men icke.

T.ex: onsdag 18/21/2019 3GB upp 2 Gb ner

Det är ju något hallon sitter på logiskt sett, eftersom de har en gigabyte stapel på hemsidan som är knuten till en log  (hur håller de annars koll på surfen?)

 

Det är väl självklart att ni inte kan ta ut vad jag är inne på för hemsidor vilket jag aldrig frågat om heller.

 

Dock bör jag kunna själv får möjligheten att själv felsöka. Att få ut den rapporten bör höra till mina rättigheter. Jag har skickat in till konsumentverket för jag tycker inte att hallon håller en transparens när det kommer till dataförbrukning mot sina kunder.

 

Egentligen skulle ni hypotetiskt sett bara ta bort några gigabyte och hoppas att jag inte märker något. - eftersom jag inte kan motbevisa något eftersom ni inte låter mig veta min förbrukning

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej,

Jag bad om att få ut en månatlig rapport där man kan se förbrukning per dag men icke.

T.ex: onsdag 18/21/2019 3GB upp 2 Gb ner

Det är ju något hallon sitter på logiskt sett, eftersom de har en gigabyte stapel på hemsidan som är knuten till en log  (hur håller de annars koll på surfen?)

 

Det är väl självklart att ni inte kan ta ut vad jag är inne på för hemsidor vilket jag aldrig frågat om heller.

 

Dock bör jag kunna själv får möjligheten att själv felsöka. Att få ut den rapporten bör höra till mina rättigheter. Jag har skickat in till konsumentverket för jag tycker inte att hallon håller en transparens när det kommer till dataförbrukning mot sina kunder.

 

Egentligen skulle ni hypotetiskt sett bara ta bort några gigabyte och hoppas att jag inte märker något. - eftersom jag inte kan motbevisa något eftersom ni inte låter mig veta min förbrukning

 

Hej @vasques!
 
Du kan se detta på din detaljspecifikation, alltså din surf från dag till dag (dock inte upp/ner). :blush:

Svara


Static Template