Besvarat

Surf tar slut trots massor av sparat

• 7 februari 2021
  • 7 kommentarer
  • 993 visningar

Hej,

Jag har 25GB i månaden, och den mängden tog i januari slut den 27:e. 

Trots att jag har 125GB i potten kunde jag inte surfa då.

Mitt surf kom igång igen först den 1:a februari.

Vad är detta?

Måste jag göra något speciellt för att min sparade pott ska börja användas?

Hoppas på svar. 🙂

icon

Bästa svar av CvB 14 februari 2021, 22:26

Hej @CvB!

Hmm, vad märkligt! Din sparade surf ska aktiveras per automatik när din vanliga månadssurf tar slut. Skulle detta hända igen - kontakta oss så får vi kika på varför du inte får tillgång till surfen.

Ibland kan en så enkel sak som att aktivera/inaktivera flygplansläge åtgärda problemet.

Ha det fint! :cherry_blossom:

Eh? Tror du att jag är idiot eller? Självklart har kollat en sån en gre … eh … ehrm … eller så hade vi inte det. SÅ pinsamt. 😬

Det visade sig att mobildata slagits av. Troligen en ficktryckning. PCH då detta olyckligt sammanföll med SMS om slut på surf, drogs helt fel slutsats.

Sist men inte minst: Stort tack för hjälpen!

😊👍

Visa original

7 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej @CvB!

Hmm, vad märkligt! Din sparade surf ska aktiveras per automatik när din vanliga månadssurf tar slut. Skulle detta hända igen - kontakta oss så får vi kika på varför du inte får tillgång till surfen.

Ibland kan en så enkel sak som att aktivera/inaktivera flygplansläge åtgärda problemet.

Hej @CvB!

Eh? Tror du att jag är idiot eller? Självklart har kollat en sån en gre … eh … ehrm … eller så hade vi inte det. SÅ pinsamt. 😬

Det visade sig att mobildata slagits av. Troligen en ficktryckning. PCH då detta olyckligt sammanföll med SMS om slut på surf, drogs helt fel slutsats.

Sist men inte minst: Stort tack för hjälpen!

😊👍

Användarnivå 6
Emblem +8

@CvB 

Hahaha, äsch då!

Det kan ju hända även de bästa av oss. :blush: Huvudsaken är att det löste sig! 

Tack själv, ha det bäst! :shamrock:

Hej,

Vad är detta?

Hoppas på svar. 🙂

Hej!

Jag har råkat för samma problem inatt. Jag ser att jag har 17 G sparade men fick SMS om att månadens surf var slut. Men jag hade inte avstängd mobildata heller. Får jag surfa lugnt?

Användarnivå 6
Emblem +1

Hej,

Vad är detta?

Hoppas på svar. 🙂

Hej!

Jag har råkat för samma problem inatt. Jag ser att jag har 17 G sparade men fick SMS om att månadens surf var slut. Men jag hade inte avstängd mobildata heller. Får jag surfa lugnt?

SMSet talar bara om att din månadspott är slut, inte att allt är slut. Du ska kunna fortsätta surfa och då dras det från din sparade surf.

När man får en sån här varning att månadspotten är slut, så står det inte vilket abonnemang det gäller. Jag har både telefon och mobilt internet hos Hallon. I telefonen har jag 100 GB sparat, i mobilt internet bara 5 GB i månaden och det tar slut. Kunde jag inte få föra över lite från telefonabonnemanget till mobila internet?

Användarnivå 6
Emblem +1

Vi är i liknande situation. Tyvärr för hallon inte över Potter mellan några abonnemang.

Vi har löst det så att vi gör en hotspot av mobilen vi har sparad pott på, och surfar mot den, allihop.

Svara

Static Template