Fråga

Surfpott

Varför får jag ett sms om att “Nu har du förbrukat all surf som ingick denna månad” när jag enligt mitt saldo har kvar 2,63 GB?

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @HelenaHöckerström!

Jag förstår absolut att den här typen av SMS kan vara förvirrande och jag ska givetvis hjälpa dig att reda ut situationen.

Anledningen till att du har fått det här SMSet är för att din ordinarie surf är slut.

Med ordinarie surf menar vi alltså den mängden GB som ingår i ditt abonnemang per månad och som läggs till vid månadsskiftet.

Om du har vårt minsta abonnemang har du alltså 4GB som ordinarie surf och om du har vårt största abonnemang har du 100GB.

Det är alltså den här surfmängden som är slut och du kommer få nya GB vid månadsskiftet.

Om du har sparat oanvänd data utav de här ordinarie GB under tidigare månader, så kan du fortsätta surfa precis som vanligt.

Du kan se om du har sparad data tillgänglig, genom att logga in på Mina sidor.

Jag förstår detta men det verkar inte som du förstår min fråga. När jag fick SMSet gick jag in och tittade på mitt saldo och hade då 2,63 GB kvar av månaden surf ,borträknat allt accumelerat så min fråga är fortfarande inte besvarad, varför får jag detta SMS när jag uppenbarligen har kvar av månadens surfpott.

Sedan är det ju ganska otroligt att det skall ta två och en halv vecka att få ett svar.

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej igen! 

Jag ber om ursäkt om jag var lite otydlig i mitt tidigare svar. När du är inloggad på Mina sidor ser du en total surfpott, där både din sparade surf och månadssurf är inräknad. Den skiljs alltså inte på på Mina sidor :blush:

Svara