Besvarat

Teckna abonnemang för förälder utan bankid.

Jag vill teckna ett abonnemang för min mamma. Hon har inget mobilt bankid eller dosa.
Hon har ingen mejladress eller äger ingen dator. Just nu har hon en mobil med kontantkort.

Hur gör jag för att teckna ett abonnemang hos er?
icon

Bästa svar av Oskar 31 januari 2019, 09:12

Hej @måne!

Varmt välkommen till forumet.

Jag förstår absolut er situation, dessvärre är det inte möjligt att teckna ett abonnemang hos oss utan att ha en mejladress.

I det här fallet kan man skapa en kostnadsfri mejladress om man vill kunna administrera hennes konto eller om hon vill ha en egen mejladress.

Allt gott!
Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @måne!

Varmt välkommen till forumet.

Jag förstår absolut er situation, dessvärre är det inte möjligt att teckna ett abonnemang hos oss utan att ha en mejladress.

I det här fallet kan man skapa en kostnadsfri mejladress om man vill kunna administrera hennes konto eller om hon vill ha en egen mejladress.

Allt gott!
Om mamman skaffar en mailadress är det då möjligt att teckna ett abonnemang hos Hallon utan Bank ID eller Bankdosa?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Att ha en mejladress är kravet från vår sida för att kunna skapa ett abonnemang - när det kommer till verifieringsmetoden gentemot banken, så är det helt upp till dem vad för olika metoder de erbjuder.

Man behöver nödvändigtvis inte använda sig utav BankID eller säkerhetsdosa, det finns också engångskoder eller dylikt som går fint att använda vid sin registrering utav betalkortet man vill använda.

Det går också att bli fakturakund via Arvato hos oss, för att bli det så behöver din mamma däremot kontakta vår kundservice.
Okej, tack för svar. Men om man betalar via faktura så kommer abonnemanget framöver betalas via faktura då? Eller övergår det till att pengarna dras från kortet? Hur mycket ligger fakturakostnaden på?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Joachim!

Ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Det stämmer att om man blir fakturakund så är det faktura som gäller framöver. Vi har ingen möjlighet att ändra betalsätt som det ser ut idag.

Vi har ingen faktureringsavgift då allt skickas per mejlen. Man kan också ansöka om autogiro via Arvato om man skulle vilja det.

Allt gott!

Svara

Static Template