Besvarat

Vad är skillnaden mellan hallon & Tre?

• 4 juli 2019
  • 1 svar
  • 7330 visningar

• Nykomling
  • 8 kommentarer
Hej

just bytt från comviq till hallon pga ville ha publik ip på mitt kontantkort. Fungerar prima med Hallon NAT type B 😃 nu till frågan då Hallon hyr nät från tre , vad är det för skillnad på Hallon som dotterbolag förutom lite billigare priset för surf ?
icon

Bästa svar av Oskar 8 juli 2019, 08:44

Hej @Glow!

Varmt välkommen till forumet & till oss på hallon!

Jag hoppas verkligen du kommer bli nöjd med oss som din operatör.

Precis som du är inne på, så är vi ett dotterbolag till Tre och vi har ett annat fokus än vad Tre har.

Vi erbjuder inte vissa typer av tjänster för att just kunna hålla lägre priser.

Som bredbandskund kommer du antagligen inte märka någon skillnad då vi är identiska med Tre på den fronten.

Däremot erbjuder vi exempelvis inte Wi-Fi samtal, flerpartsamtal och dylikt på våra telefoniabonnemang/kontantkort.

Vi har även inte vissa typer av tjänster så som 3Världen och 3Hemnummer exempelvis.

Man kan säga att vi mer satsar på prisvärda och enkla abonnemang utan några krusiduller😊

Hojta gärna om det är några fler frågor eller funderingar som dyker upp så ska jag försöka att svar på dem så gott jag kan.

Ha en fortsatt fin sommar!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Glow!

Varmt välkommen till forumet & till oss på hallon!
Jag hoppas verkligen du kommer bli nöjd med oss som din operatör.

Precis som du är inne på, så är vi ett dotterbolag till Tre och vi har ett annat fokus än vad Tre har.
Vi erbjuder inte vissa typer av tjänster för att just kunna hålla lägre priser.
Som bredbandskund kommer du antagligen inte märka någon skillnad då vi är identiska med Tre på den fronten.

Däremot erbjuder vi exempelvis inte Wi-Fi samtal, flerpartsamtal och dylikt på våra telefoniabonnemang/kontantkort.

Vi har även inte vissa typer av tjänster så som 3Världen och 3Hemnummer exempelvis.
Man kan säga att vi mer satsar på prisvärda och enkla abonnemang utan några krusiduller😊

Hojta gärna om det är några fler frågor eller funderingar som dyker upp så ska jag försöka att svar på dem så gott jag kan.

Ha en fortsatt fin sommar!

Svara