Besvarat

VoLTE

Användarnivå 5
Emblem +6
  • Geni
  • 113 kommentarer
Hej någon framgång med lansering av VoLTE den närmsta tiden ?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang & kontantkort
icon

Bästa svar av Linnea 25 oktober 2018, 08:54

Hej igen @308!

Vi planerar att sätta igång VoLTE under nästa vecka! 🙂
Visa original

37 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hejsan @308.

Det är på gång, har dock inget exakt datum för när det lanseras.

Ha en fin dag!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen @308!

Vi planerar att sätta igång VoLTE under nästa vecka! 🙂
Användarnivå 5
Emblem +6
Hej igen @308!

Vi planerar att sätta igång VoLTE under nästa vecka! :)

👍🏻😎
Användarnivå 3
Emblem +3
Hej igen @308!

Vilka telefoner stöds?
Användarnivå 6
Emblem +8

Hej igen @308!

Vilka telefoner stöds?

Hej! :)

Det är samma som hos Tre. Med senaste mjukvaran fungerar VoLTE med följande modeller:

Samsung Galaxy S7 och S7 edge (som är köpta hos Tre eller hallon)
Samsung Galaxy S8 och S8+
Samsung Galaxy Note8
Samsung Galaxy Xcover 4

Sony Xperia XZ Premium
Sony Xperia XZ
Sony Xperia X Compact
Sony Xperia X

iPhone 6
iPhone 6s
iPhone 6 Plus
iPhone 6s Plus
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone X
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR

Huawei P20 Lite
Huawei P20 Pro

Doro 8035
Användarnivå 3
Hej, har ni missat att lägga till Huawei P20 i listan eller varför är inte den med? Lite och Pro finns ju med. Finns det planer på att stödja P10? Jag ställer gärna upp som betatestare nu direkt.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @HH1! 🙂

P20-modellerna är med i listan. P10 kommer det dock inte fungera med. Vi kommer gå ut med en uppdaterad lista vid lanseringen.

Gällande betatestningen - kontakta mig per PM här på forumet så kan vi se över ditt abonnemang och förutsättningarna.
Användarnivå 3
Det finns 3 st P20-modeller:
Huawei P20
Huawei P20 Lite
Huawei P20 Pro

Ni har bara två av dem med i listan.
Användarnivå 6
Emblem +8
Det finns 3 st P20-modeller:
Huawei P20
Huawei P20 Lite
Huawei P20 Pro

Ni har bara två av dem med i listan.

Hej igen,

Jaså! Jag missförstod dig, det ber jag om ursäkt för. 🙂

Även vanliga P20 har stöd!
Kan Ni lägga till stöd för OnePlus5 då telefonen stödjer VoLTE?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Gero!

Jag kommer återkomma här på forumet med en ny artikel när VoLTE är uppe och rullar, och då kommer jag även publicera en lista på vilka telefoner som kommer ha stöd för tjänsten! 🙂
Hej @Gero!

Jag kommer återkomma här på forumet med en ny artikel när VoLTE är uppe och rullar, och då kommer jag även publicera en lista på vilka telefoner som kommer ha stöd för tjänsten! :)

Fast det är ju 100-tals telefoner som stödjer VoLTE, varför väljer ni ut ett fåtal? Är väl bara att släppa på det för alla telefoner som stödjer det. Tror att de flesta kunderna som har en telefon som klarar VoLTE har väntat väldigt väldigt länge på att ni ska aktivera det, många blir nog besvikna på om det då inte gäller alla telefoner.
Kommer Ni aktivera VoWIFI/Wi-Fi-samtal i samma veva?
Användarnivå 5
Emblem +6

Nej
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej.

Nej, det kommer vi tyvärr inte att göra.
Användarnivå 3
Varför lägger ni inte med WiFi-samtal? Allt som förbättrar användarupplevelsen borde ni väl tjäna på i slutändan.

Jag måste instämma i en tidigare kommentar angående urvalet av modeller för VoLTE. Det är ju likadant där när det gäller användarupplevelsen. Ni har ju godkänt vissa modeller från olika tillverkare. De har ju många fler modeller som bygger på snarlika plattformar så varför inte ta med alla? Det kan omöjligt vara en stor sak att få tag i nödvändiga anpassningar från tillverkarna utan att behöva börja om från början.
Användarnivå 2
Hej,

Det har blivit en missuppfattning vad gäller vilka telefoner som stöds. Jag har pratat med nätgänget som bekräftar att alla android och apple ios telefoner som har stöd för VoLTE kommer att fungera när vi rullar ut VoLTE med start imorgon. Notera att alla kunder inte kommer att få VoLTE från start utan utrullningen pågår under en tvåveckors period.

Må gott!

Roger
Användarnivå 3
Hej,

Det har blivit en missuppfattning vad gäller vilka telefoner som stöds. Jag har pratat med nätgänget som bekräftar att alla android och apple ios telefoner som har stöd för VoLTE kommer att fungera när vi rullar ut VoLTE med start imorgon. Notera att alla kunder inte kommer att få VoLTE från start utan utrullningen pågår under en tvåveckors period.

Må gott!

Roger

Det var en trevlig nyhet, tack! Hoppas på att vara med i första utrullningen imorgon. 😄
Hej,

Må gott!

Roger

Very Nice 😎
Användarnivå 3
VoLTE fungerar i min Huawei P10 nu, efter omstart. Tack! 🙂
Kan Ni fixa stöd för Oneplus telefonerna (tredje största mobilmärke i Sverige)?
Användarnivå 6
Emblem +8
Kan Ni fixa stöd för Oneplus telefonerna (tredje största mobilmärke i Sverige)?

Hej @Gero!

Som Roger skrivit så stöttar vi alla telefoner. 🙂
Fortfarande inget stöd för Oneplus 5/6 😂
Jag har en OnePlus 6T och bytte precis från Fello där jag hade VoLTE aktivt, hur kommer det sig att det inte fungerar hos er?

/Mattias
Jag har en OnePlus 6T och bytte precis från Fello där jag hade VoLTE aktivt, hur kommer det sig att det inte fungerar hos er?

/Mattias

Därför du räknas inte som fullvärdig kund om du inte har en Samsung/Apple, att du gick på Hallons fagra löften bevisar bara att du är lika dum i huvudet som jag.
Det kallas visst marknadsstrategiskt momentum. Skickligt spelat, Hallon 😞

Svara

Static Template