F.A.Q.

Slut på surf & att köpa till extrasurf

• 19 September 2019
  • 6 kommentarer
  • 19135 visningar

Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2083 kommentarer

Har du en feber som vägrar ge sig och måste ligga hemma i soffan flera dagar i sträck? Eller har det precis släppts en ny säsong av din favoritserie?

Ibland händer det att surfen springer iväg lite mer än vanligt, och då kan du såklart köpa till lite extra data om det skulle behövas.

Vad händer när surfen tagit slut?

Det som händer är egentligen bara att du inte kan surfa utan att vara uppkopplad mot ett wifi-nätverk. Du kan fortfarande ringa och SMSa som vanligt om du har ett mobilabonnemang.

När får jag ny surf?

Du får ny surf den första varje månad.

Hur gör jag för att fortsätta surfa direkt?

Om du vill fortsätta surfa kan du köpa till extra surf. Du loggar då in på Mina sidor.

Börja med att välja det abonnemang det rör sig om (om du har flera abonnemang)

Klicka på “Köp extra surf”

Välj surfmängden du vill fylla på med

Klicka på “Köp X GB”

Klicka på “Ja, tack!”

Skulle du köpa extra surf sent i månaden kommer denna  inte brinna inne vid månadsskiftet utan du får behålla den. Även denna surf går alltså att spara.

6 svar

Hej,

Jag köpte nyligen extrasurf 1GB men jag kan fortfarande inte använda den. Det har gått 2 timmar sen min betalning och jag fick ett SMS att det skulle ta 5-10 minuter. Jag kan även se att jag nu är nere på 0,8GB surf kvar även fast jag inte ens har kunnat använda det. Känns skumt…

//

Jonathan

Jag har fått ett meddelande om att min sparade surf är helt förbrukat och att jag måste få extra surf. Men jag har fortfarande extra sparad surf, det händer varje månad att jag betalar extra för mina nuvarande mobilabonnemang (för den extra surfen) även om jag fortfarande har sparat surf. Vad är problemet ?

Jag har mobilt bredband (kontantkort). Surfen är slut och jag försöker fylla på, och har så gjort i 2 dagar nu. Jag trycker i 10 GB, trycker  på ja tack, och får svaret att det går inte nu, försök igen. Det hjälper inte, för det kommer samma meddelande, och ja, det finns pengar på kontot.

Mvh Greger

Jag har mobilt bredband (kontantkort). Surfen är slut och jag försöker fylla på, och har så gjort i 2 dagar nu. Jag trycker i 10 GB, trycker  på ja tack, och får svaret att det går inte nu, försök igen. Det hjälper inte, för det kommer samma meddelande, och ja, det finns pengar på kontot.

Mvh Greger

Hejsan @Guran01!

Det kanske är den dålig cookie som gör att du får samma felmeddelande. Har du testat att rensa cache och cookie id in webbläsare eller med en annan webbläsare för att se om det hjälper?

Jag undrar om ni inte kan låta bli att skicka ut sms nattetid om att månadens surfmängd håller på att ta slut. Det är mer än en gång som jag har vaknat av dessa sms.

Jag har beställt 10 GB extra EU surf och fått bekräftelse från er men fortfarande har haf ej fått extra surf. Jag befinner mig utomlands så vänligen se till att ni levererar vad ni lovat

Svara

Static Template