⚠️ Södra Sverige

Påverkade områden: Södra delar av Sverige
Problembeskrivning: Just nu kan du uppleva försämrad täckning i södra delar av Sverige pga rådande oväder
Startdatum-& tid: 2020-11:19 ca. kl. 09:09

Tack för ditt tålamod!

37 svar

Användarnivå 1

Hej. Vi bor i norra Bohuslän och har stora störningar på två mobilabonnemang och vårt mobila bredband. Beror det på stormen och när beräknas det fungera helt igen? 

Användarnivå 1

Problemen kvarstår fortfarande. Vi har sporadisk wifi men större mängder data verkar inte gå att skicka eller ta emot. Vi har testat flygplansläge, stänga av/på telefoner och router. Inget tyder på att det är hårdvaran det är fel på.

Västkusten. Fungerar ej varken surfen på det mobila bredbandet eller den vanliga mobila surfen. Hållit på i några dagar nu. Dags att byta eller är det några nedblåsta master?

/hellcat

Användarnivå 1

Vi hasr stängt av 4g och kör bara 3g, verkar fungera lite bättre för mobilerna i alla fall.

Användarnivå 1

Tyvärr har 4G nätet kolappssat i Norra Bohuslän….efter stormen i Torsdags…
En del fungerar och en del fungerar inte…Bl.a fungera inte Mobilt Bank ID som e så viktigt idag för allt

När jag kontaktade Hallons Chatt så var dom helt omedvetna om detta, trots att det varit 5 dagar (varav 3 vardagar)  nu och stått beskrivet även här sedan dess med…
trist då annars Hallons Mobildata abonnemang e ganska prisvärda...

Användarnivå 1

Finns det ingen driftsinfo att lägga upp? Problem med DNS? 4G? Lastbalanserare? Whatever? Jag kommer aldrig fram till chatten för jag hinner bli utkastad från nätet innan dess.

Användarnivå 1

Tirill det är ju helt fantastiskt dåligt av Hallon att inte överhuvudtaget ha koll på forumet vilket var det enda sättet för mig att ens kunna ta kontakt eftersom jag loggades ut hela tiden från chatten. Som Nico skrev så har vi ställt om våra telefoner från 4G till 3G men vi behöver få det mobila bredbandet att fungera så vi slipper ta från telefonernas surf samt så fungerar ju inte teven alls pga det mobila bredbandet. Dagarna går, vi får inga svar, vi slösar surf på telefonerna och betalar för ett mobilt bredband som vi inte kan använda. Så dåligt Hallon. Vi har varit så nöjda med er men när det kommer till support så är ni nog helt klart sämst. Snart börjar vi se över andra alternativ vilket är synd för vi har varit nöjda med både täckning och pris. Vi sitter båda och pluggar/arbetar på distans och det måste fungera! 

Användarnivå 1

Ja, Telia kostar en 50 lapp mer i månaden för 75 Gb….Hallon 249….för 100 GB….men jag använder aldrig mer än ca 60-65 så jag skulle klara mig med Telias abonemang

Telia har fö en mycket bra kundservice och support och det skulle kunna vara värt denna 50 lappen i månaden, synd som sagt...men att inte veta om att det är problem i en stor o folkrik landsdel efter 5 dagar….ja det gränsar till absurditet…...dessutom inte lägga ut nåt om det på driftstörningar etc utan uppmana kunderna att starta om Routern och få et nytt sim kort….Ja det får tala för sig själv.

Hallon ägs ju av TRE och kör på deras nät...underligt om inte dom har liknande problem i så fall

Tyvärr har 4G nätet kolappssat i Norra Bohuslän….efter stormen i Torsdags…
En del fungerar och en del fungerar inte…Bl.a fungera inte Mobilt Bank ID som e så viktigt idag för allt

När jag kontaktade Hallons Chatt så var dom helt omedvetna om detta, trots att det varit 5 dagar (varav 3 vardagar)  nu och stått beskrivet även här sedan dess med…
trist då annars Hallons Mobildata abonnemang e ganska prisvärda...

Skiten fungerar fortfarande ej. Men 3 (Deras mast) ska åtgärda Göteborg på Tis/Ons kanske hjälper det då? Hoppas på det!

Användarnivå 1

Jag har både 3 och Hallon, båda har samma problem, 4g hoppar mellan 20-50Mbit/s (normalt) 5min till 0.2-0.5Mbit/s 30min ca. Omöjligt att surfa med andra ord! 

Pratade med 3s kundtjänst och dom kunde inte se något fel i Stockholm.

Gjorde en felanmälan, men inte fått någon återkoppling än.

Har även skrivit till Hallon, men dom har inte ens svarat än.

Jag har både 3 och Hallon, båda har samma problem, 4g hoppar mellan 20-50Mbit/s (normalt) 5min till 0.2-0.5Mbit/s 30min ca. Omöjligt att surfa med andra ord! 

Pratade med 3s kundtjänst och dom kunde inte se något fel i Stockholm.

Gjorde en felanmälan, men inte fått någon återkoppling än.

Har även skrivit till Hallon, men dom har inte ens svarat än.

Precis samma för mig här i Stockholm sedan sedan i fredags 20/11. Hoppar mellan 0,5 Mbit/sek och 25 Mbit/s. Tyder på problem med någon server eller interna nätverket. Kom fram på chatten. Inga problem enligt Hallon. Inga problem med masterna enligt Tre. STARTA OM ALLA SERVRAR. Något har hängt sig.

Startat om routern, provat en annan router. Samma problem. Om det inte löses inom ett par dagar måste jag säga upp mobila bredbandet och byta operatör. Tyvärr.

Användarnivå 1

Minst 7 av mina vänner med 3/Hallon samma område har exakt samma problem, så nåt är ju helt klart fel!

Användarnivå 1

Roade mig med att sitta i Chattkön en timme idag med för att höra om dom nu hade nån plan på när nätet kunde bli åtgärdat, verkar ju vara många som är drabbade…
Fick då det förvånande svaret att det var hemligt och sekretessbelagt om och när detta skulle ske….
Ja, livet är fullt av överraskningar minsann…..
Nog första gången i livet jag fått et sånt svar från en Kundserviceavdelning….

Användarnivå 1

Roade mig med att sitta i Chattkön en timme idag med för att höra om dom nu hade nån plan på när nätet kunde bli åtgärdat, verkar ju vara många som är drabbade…
Fick då det förvånande svaret att det var hemligt och sekretessbelagt om och när detta skulle ske….

Men det här måste ju vara ett jävla skämt! Dags att kontakta media! I dagsläget när många av oss arbetar/pluggar på distans så måste leverantörerna kunna ha ett högre kundfokus och ta samhällsansvar när det gäller en av de viktigaste samhällsbärande funktionerna! 

Men det här måste ju vara ett jävla skämt! Dags att kontakta media! I dagsläget när många av oss arbetar/pluggar på distans så måste leverantörerna kunna ha ett högre kundfokus och ta samhällsansvar när det gäller en av de viktigaste samhällsbärande funktionerna! 

Fattar de om inte att de kan tappa i stort sett alla sina mobilt bredbandskunder den här veckan!?

Nu måste måste jag internetdela och slösa bort mitt mobilsurf i onödan. Ser framemot kompensation från Hallon. 50 extra GB surf, tack.

Användarnivå 1

Nu måste måste jag internetdela och slösa bort mitt mobilsurf i onödan. Ser framemot kompensation från Hallon. 50 extra GB surf, tack.

Yes samma här!! Surfen tog slut idag och nu äter den upp min sparade surf. Har mejlat Aftonbladet nu. Fler får gärna göra det!

Användarnivå 1

Yes samma här!! Surfen tog slut idag och nu äter den upp min sparade surf. Har mejlat Aftonbladet nu. Fler får gärna göra det!

Jag kan inte ens surfdela då jag inte har wifi på stationär PC utan kör via kabel till routern.

Jag kan inte ens surfdela då jag inte har wifi på stationär PC utan kör via kabel till routern.

Enligt 3s chat så jobbar 3 och Hallon gemensamt med att lösa problemet. Hallon använder ju 3s master.

Användarnivå 1

Men har dom råkat ut för en terroristattack eller? 

Det verkar funka nu!!! 🙂 De borde fixat det i helgen. Det tog 4 dygn !!!:-(

Men har dom råkat ut för en terroristattack eller? 

Amatörer brukar bemöta ransomware attacker så för att inte få säkerheten ifrågasatt…..

https://sverigesradio.se/artikel/7598006

Det verkar funka nu!!! 🙂 De borde fixat det i helgen. Det tog 4 dygn !!!:-(

Kompensation i form av extra surf tages tacksamt emot.

Användarnivå 1

Ja, verkar det verkar fungera igen... 

Svara