Besvarat

Autogiro

Har 2 telefonnummer som jag har valt att betala med autogiro. Ser att bara det nummer som är kopplat till mitt namn blivit betalt!?

Det skall väl gå att betala även sambons mobilnummer via mitt autogiro???

Känns lite fattigt utan kundtjänst... i alla fall innan allt kommit igång och fungerar!!
icon

Bästa svar av Linnea 4 september 2018, 16:11

Hejsan @Ulke71!

Välkommen till forumet & tack för din fråga!

Om du vill ha autogiro hos oss går det absolut bra att ha på flera nummer. Om du registrerar autogiro i ditt namn så kommer dina abonnemang att dras automatiskt varje månad, dock ser det ut som att du bara har ett nummer skrivet i ditt namn hos oss?

Om din sambo har sitt abonnemang skriver i sitt namn behöver din sambo registrera autogiro separat via vår autogiroblankett.

Du kan se mer här: Betala med autogiro

Ha en toppenfin dag!
Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Ulke71!

Välkommen till forumet & tack för din fråga!

Om du vill ha autogiro hos oss går det absolut bra att ha på flera nummer. Om du registrerar autogiro i ditt namn så kommer dina abonnemang att dras automatiskt varje månad, dock ser det ut som att du bara har ett nummer skrivet i ditt namn hos oss?

Om din sambo har sitt abonnemang skriver i sitt namn behöver din sambo registrera autogiro separat via vår autogiroblankett.

Du kan se mer här: Betala med autogiro

Ha en toppenfin dag!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen @Ulke71!

Jag förstår. Just nu fungerar det på så vis att autogirot behöver dras från samma person som står på abonnemanget. Vi erbjuder inte överlåtelser på hallon idag, vilket gör att vi inte kan skriva över abonnemanget till ditt namn.

Därav om ni vill ha autogiro kommer din sambo behöva stå på autogirot.

Fakturan skickas via e-post, så ni kommer inte få hem någon pappersfaktura. En annan lösning är att ni avslutar det abonnemang hon har idag och tecknar upp ett nytt i ditt namn via Mina sidor. Då kan du ha autogiro på båda abonnemangen, men hon kan inte behålla samma nummer.
Hej och tack för svar!

Jag vill att hennes abonnemang som står i hennes namn skall dras från mitt konto via autogiro, har äveb anmält detta.

Det blev krångligt och valdes fel från början, hon trodde att hon skulle få en pappersfaktura hem.
Sambon är lite noga med vem som får autogiromedgivande till hennes konto, därför vill jag att det dras från mitt!

MvH
I värsta fall (Om det inte går att lösa) skulle jag vilja att båda abonnemangen hamnar under mitt namn. Som läget är nu med faktura är helt ohållbart.
MvH

Svara

Static Template