Fråga

Autogirobetalning fungerar inte

  • 1 mars 2021
  • 1 svar
  • 140 visningar

Vad ska man behöva göra för att autogirot ska fungera? Det stod i mailet som skickades ut att det inte behövdes göra någonting när bytet till billogram skulle ske, ändå slutade autogirot fungera och har inte fungerat sedan oktober. Kollar jag mina autogiromedgivanden så ligger hallon/billogram där och är godkänt sedan 5e december. Kollar jag mina sidor så har jag valt autogiro där och mitt kontonummer står där. Men gång på gång får jag mail om förfallna fakturor som jag får betala manuellt varje månad. Är jag den enda med detta problemet sedan det flyttades till billogram? Frustrerande


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej Markus!

Det stämmer att autogirot ska ha gått över automatiskt. Om det mot förmodan inte har gjort det kommer du dock behöva ta bort det autogiromedgivande du haft, och göra om autogiroansökan på nytt. 

Jag beklagar verkligen att det inte har fungerat för dig! 

Svara


Static Template