Besvarat

Avslag efter kreditupplysning

• 3 april 2020
  • 1 svar
  • 785 visningar

Fick avslag på min ansökan att köpa en mobil pga kreditupplysningen. Har inga betalanmärkningar alls och när jag chattade med er och frågade varför fick jag svar att ta kontakt med UC.
Deras svar var ”Hej, 
Märkligt att dom hänvisade till oss, vi lämnar ut själva informationen kring kreditupplysningen men vi vet aldrig varför ett specifikt företag nekar just dig. Vänligen kontakta hallon och be om att få prata med någon ansvarig som faktiskt kan hjälpa dig få fram information om varför dom säger nej till dig. ” 

Är redan kund sedan länge och förstår inte att det här skulle vara ett problem. 

icon

Bästa svar av Linnea 17 april 2020, 10:45

Hej @Sagahatje!

Självklart ska vi reda ut vad det kan bero på. Vi på hallon har en generell kreditgräns som gäller alla våra kunder, som alltså inte påverkas av din kreditgräns. Denna kan uppnås om det är så att du redan har en telefon på avbetalning hos oss.

Om du vill kan vi kika på om det är detta det beror på, genom att kontakta kundservice via mejl eller chatt. :blush:

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej @Sagahatje!

Självklart ska vi reda ut vad det kan bero på. Vi på hallon har en generell kreditgräns som gäller alla våra kunder, som alltså inte påverkas av din kreditgräns. Denna kan uppnås om det är så att du redan har en telefon på avbetalning hos oss.

Om du vill kan vi kika på om det är detta det beror på, genom att kontakta kundservice via mejl eller chatt. :blush:

Svara

Static Template