Besvarat

Betala köp i mobilen ?

Dottern vill köpa o ladda hem ett spel via appstore.
När det ska betalas så funkar det inte trots flera olika försök. Antingen med mobilräkning eller kort. Gått in o lagt in olika kortnummer o andra uppgifter på Apple id:t.
Efter varje betalförsök står det att man ska kontakta operatören.
Hur löser man detta?
Mvh Erland
icon

Bästa svar av Oskar 14 januari 2019, 09:35

Hej @vedhuggarn!

Varmt välkommen till forumet, det är verkligen superkul att du har hittat hit!

Jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret.

Ni ska självklart kunna ladda ner både gratis och betalappar till er mobil.

Den enda spärren vi på hallon kan applicera och som förhindrar den här typen av köp, är kostnadskontrollen. Denna kan man inaktivera eller aktivera via Mina sidor.

Om den är aktiv kommer dessa typer av köp inte gå att genomföras.

Om det är så att kostnadskontrollen är inaktiv och det ändå inte fungerar, behöver man dock kontakta Apple för ytterligare felsökning utav själva Apple-ID:t.

Allt gott!
Visa original

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @vedhuggarn!

Varmt välkommen till forumet, det är verkligen superkul att du har hittat hit!

Jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret.

Ni ska självklart kunna ladda ner både gratis och betalappar till er mobil.

Den enda spärren vi på hallon kan applicera och som förhindrar den här typen av köp, är kostnadskontrollen. Denna kan man inaktivera eller aktivera via Mina sidor.

Om den är aktiv kommer dessa typer av köp inte gå att genomföras.

Om det är så att kostnadskontrollen är inaktiv och det ändå inte fungerar, behöver man dock kontakta Apple för ytterligare felsökning utav själva Apple-ID:t.

Allt gott!

jag undrar kan inte ni som tre? Göra att betalning kommer på fakturan utav er/om man tex har ett spel och vill köpa till extra saker ? Så det drogs direkt på tres faktura kan inte ni göra samma sak? Fast dra den extra pengen via autogiro? 

Svara

Static Template