Besvarat

Betalning

• 7 januari 2019
  • 1 svar
  • 56 visningar

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Varför är det så svårt att få en exakt månadskostnad, verkar gälla när man byter abonnemangstyp till en billigare?
icon

Bästa svar av Oskar 17 januari 2019, 13:47

Hej @eia!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sina kostnader och det blir onekligen lite rörigt om man byter abonnemangsform i mitten utav månaden.

I och med att du betalar i förskott på ditt hallonabonnemang, så brukar vi alltid rekommendera att man gör sitt byte så nära ett månadsskifte som möjligt just för att kunna använda det man har betalat för.
När man nedgraderar sitt abonnemang så förlorar man sin sparade surf, vilket gör detta relevant.

Om du exempelvis tecknar genomför ändringen den 17e i en månad till vårt minsta abonnemang för 99 kronor, så blir kostnaden alltså 99/30 för att sedan addereas med 17.

Jag hoppas detta förtydligade något.

Allt gott!
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +4
Hej @eia!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sina kostnader och det blir onekligen lite rörigt om man byter abonnemangsform i mitten utav månaden.

I och med att du betalar i förskott på ditt hallonabonnemang, så brukar vi alltid rekommendera att man gör sitt byte så nära ett månadsskifte som möjligt just för att kunna använda det man har betalat för.
När man nedgraderar sitt abonnemang så förlorar man sin sparade surf, vilket gör detta relevant.

Om du exempelvis tecknar genomför ändringen den 17e i en månad till vårt minsta abonnemang för 99 kronor, så blir kostnaden alltså 99/30 för att sedan addereas med 17.

Jag hoppas detta förtydligade något.

Allt gott!

Svara