Besvarat

Betalning

• 18 januari 2019
  • 3 kommentarer
  • 368 visningar

Hej Hallon!

Jag måste säga att jag tycker Hallon verkar riktigt oseriösa när det gäller att kunna betala fakturorna.
Det går inta att hitta på er hemsida. (i alla fall hittar jag inte den informationen)
Hur betalar man??!!
Sedan så finns det inte någon betalningshistorik.

Ni laddar upp ett "Kvitto" men på detta framkommer det inte någon information över till vilket konto eller till vem man ska betala.

Jag vill ha e-faktura, hur ordnar vi det?

Går det inte att ordna så går jag tillbaka till Tele2.
Där kunde man ringa och prata med en människa, samt givetvis få e-faktura.
I deras fakturaunderlag står allt svart på vitt, inga konstigheter alls.

Är just nu sjukt trött på Hallons sandlådenivå på att driva företag....

/Martin
icon

Bästa svar av Oskar 24 januari 2019, 15:18

Hej @MartinGustafson!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Det är så klart jättetråkigt att höra att du är missnöjd med oss. Jag tar självklart vidare din feedback, så att vi kan ta med oss den i vårt framtida utvecklingsarbete.

När man är fakturakund hos oss på hallon, så får man sin faktura via vår fakturapartner Arvato.
Vi på hallon administrerar enbart korbetalning på egen hand och tar hjälp utav vår fakturapartner just för att kunna erbjuda en fakturabetalning.

Arvato erbjuder inte e-faktura, men de erbjuder autogiro. De skickar annars fakturan direkt till din mejl som du uppgav vid säljtillfället. Detta görs för att undvika faktureringsavgifter.

För att ansöka om autogiro, så kontaktar du Arvato direkt. Du når dem här:
Tel: 0340 - 66 44 44 E-mail: faktura.se@arvato.com

Det vi presenterar på Mina sidor är snarare detaljspecifikationerna, alltså ditt detaljerade användande under faktueringsperioden.
Detta är tänkt för dig som kund så att du kan få en tydlig översikt över ditt användande och vad det är som vi faktiskt debiterar dig för.

Du är varmt välkommen att återkomma här i tråden om det är några fler frågor eller funderingar framöver, så kikar jag självklart på dem.

Allt gott!
Visa original

3 svar

Har nu idag gått tillbaka till Tele2. Jätte glad!
Er kundtjänst / Chatt är helt värdelös. Jag har frågat er att hjälpa till så jag kunde få E-faktura. Men bara fått "Goddag yxskaft svar! ALDRIG MER HALLON. Usch..

Vilken mardröms upplevelse! brrr...
Användarnivå 4
Emblem +4
Hej @MartinGustafson!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Det är så klart jättetråkigt att höra att du är missnöjd med oss. Jag tar självklart vidare din feedback, så att vi kan ta med oss den i vårt framtida utvecklingsarbete.

När man är fakturakund hos oss på hallon, så får man sin faktura via vår fakturapartner Arvato.
Vi på hallon administrerar enbart korbetalning på egen hand och tar hjälp utav vår fakturapartner just för att kunna erbjuda en fakturabetalning.

Arvato erbjuder inte e-faktura, men de erbjuder autogiro. De skickar annars fakturan direkt till din mejl som du uppgav vid säljtillfället. Detta görs för att undvika faktureringsavgifter.

För att ansöka om autogiro, så kontaktar du Arvato direkt. Du når dem här:
Tel: 0340 - 66 44 44 E-mail: faktura.se@arvato.com

Det vi presenterar på Mina sidor är snarare detaljspecifikationerna, alltså ditt detaljerade användande under faktueringsperioden.
Detta är tänkt för dig som kund så att du kan få en tydlig översikt över ditt användande och vad det är som vi faktiskt debiterar dig för.

Du är varmt välkommen att återkomma här i tråden om det är några fler frågor eller funderingar framöver, så kikar jag självklart på dem.

Allt gott!
Hej Oscar!

Jag har nu gått tillbaka till Tele2 och är nu en e-faktura kund hos Tele2.

Att ni inte erbjuder e-faktura är ett mysterium!?

Enda direkta anledningen till att jag lämnar Hallon.

Sedan att ni har ett sämre nät än Tele2 är min andra anledning.

Märkte direkt att jag fick sämre täckning när jag gick från Tele 2 till er.

Er Chatt säger att Arvato tillhandahåller e-faktura. Men det stämmer ju förstås inte.

Det var länge sedan jag har varit så frustrerad, som under tiden jag varit Hallon kund.

Men nu är jag glad igen som Tele2 kund, bättre täckning på köpet!

Tack för att ni gjorde valet så lätt!

Mvh,
Martin Gustafson

Svara