hallon
Besvarat

Betaltjänster fungerar ej!

Hej,

Jag kan plötsligt inte längre göra betaltjänster via mitt Hallon abonnemang, t.ex. ställa en fråga till Trafikregistret via sms till 72503 om fordonsägare och bli debiterad för detta via mitt Hallon abonnemang. 
Detta har fungerat problemfritt tidigare men nu plötsligt så får jag meddelande om att denna service inte tillåts via mitt Hallon abonnemang. 
jag har alltid haft spärren för betaltjänster och utlandssamtal inaktiverad och så är den även nu.

Varför får jag inte detta att fungera och vad gör jag för att lösa det?

icon

Bästa svar av Anonymous 18 October 2021, 15:26

Visa original

31 svar

Användarnivå 2

Undrar samma sak. Inget felmeddelande. Men inget svar från 72503 längre

Hejsan @Vad gör jag? & @JanneP011!

Just nu är det lite problem med betaltjänster vilket gör att dom inte går att genomföra med ditt hallonabonnemang. Vi jobbar på att lösa detta, men under tiden fungerar inte dessa tjänster med ens hallonabonnemang.

Hej! 

Detta fungerar fortfarande inte för mig. När skall detta vara löst? Har inte fungerat för mig på 2-3 månader. Orimligt lång tid enligt mig.

Hej! 

Detta fungerar fortfarande inte för mig. När skall detta vara löst? Har inte fungerat för mig på 2-3 månader. Orimligt lång tid enligt mig.

Fungerade helt plötsligt inte för mig hellre.

Hejsan @Vad gör jag? & @JanneP011!

Just nu är det lite problem med betaltjänster vilket gör att dom inte går att genomföra med ditt hallonabonnemang. Vi jobbar på att lösa detta, men under tiden fungerar inte dessa tjänster med ens hallonabonnemang.

Om man är medveten om att något inte fungerar under en längre tid, vore det inte lämpligt att meddela Era kunder detta?

Användarnivå 2

Er tidsuppfattning om ”Just nu är det problem…..) stämmer inte överens med praxis. Det är dags att återkomma med info om när problemet är löst. 1 månad är inte kort tid.

Nu är det dags att ni ger information kring när det kommer fungera igen.

Det har gått på tok för lång tid för att det skall vara ok.

Det lutar åt att byta operatör om det inte löser sig.

Användarnivå 1

Om Ni ändå kunde ge nån info om varför det inte funkar!!! Har försökt att få tag i er både i chat här på sidan och på messenger skickade jag 28 november utan att ha fått svar ännu.

Kommer Ni att åtgärda detta snart eller ska Ni kompensera oss på annat sätt??

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej på er!

Som ni uppmärksammat är det fortfarande inte möjligt att genomföra betalköp med våra abonnemang - och vi är medvetna om detta. Orsaken är samma som vi tidigare nämnt - att vi upplever problem med betaltjänster.

Vi jobbar för fullt med att hitta en lösning på problemet med betaltjänsterna - och förstår såklart att det kan vara frustrerande.

Vi kan tyvärr inte säga exakt när det kommer var igång igen, och förstår såklart att detta kan ställa till det för dig. Vi ber innerligt om ursäkt för detta.

Tack för tålamodet i frågan. Vi återkommer såklart så fort problemet är åtgärdat och tjänsten återigen är igång!

Användarnivå 2

Hej Linnea

nu är det snart tre månader som denna tjänst varit nere. Dags att göra något åt detta? De som arbetar hårt får snart kanske byta arbetsuppgifter?

Användarnivå 1

Hej på er!

Som ni uppmärksammat är det fortfarande inte möjligt att genomföra betalköp med våra abonnemang - och vi är medvetna om detta. Orsaken är samma som vi tidigare nämnt - att vi upplever problem med betaltjänster.

Vi jobbar för fullt med att hitta en lösning på problemet med betaltjänsterna - och förstår såklart att det kan vara frustrerande.

Vi kan tyvärr inte säga exakt när det kommer var igång igen, och förstår såklart att detta kan ställa till det för dig. Vi ber innerligt om ursäkt för detta.

Tack för tålamodet i frågan. Vi återkommer såklart så fort problemet är åtgärdat och tjänsten återigen är igång!

Hur går det med lösningar på problemet?