hallon
Besvarat

Byta kort uppgifter för betalning & skjuta upp betaldatumet

• Anonymous
  • 0 kommentarer
Hej, Jag spärrade mitt kort som är anslutet till er, och behöver lägga in nya kort uppgifter. Dock har jag inte fått mitt nya visa kort än och undrar om ni kan sjuta fram betalningen eller om vi kan dra betalningen på annat sätt, paypal, swich? Tack
icon

Bästa svar av Linnea 11 October 2018, 13:57

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @johannao83!

Varmt välkommen till vårt forum, superkul att du har hittat hit! :)

Om du kontaktar vår kundservice per mejl kan vi se över om vi kan skjuta på betalningen, dock kan du inte betala med PayPal eller Swish som det ser ut idag.

Ha det bäst!

Hur ska jag registrera min nya betal kort ?

Användarnivå 6
Emblem +8

Hur ska jag registrera min nya betal kort ?

@Hehe 2  

Du ser hur du går till väga här:blush:

Det går ju inte att uppdatera kortupgifter hur ska jag gå tiiväga?

Användarnivå 6

Det fungerade för oss i familjen.

Har du kollat så att det nya kortet är upplåst för internet- och utandsbetalning?

Hallon tycks ha lagt delar av deras tjänst på en brittisk sida, så jag var tvungen att ha kortet öppet för utlandet för att det skulle fungera.

Användarnivå 6
Emblem +8

Det fungerade för oss i familjen.

Har du kollat så att det nya kortet är upplåst för internet- och utandsbetalning?

Hallon tycks ha lagt delar av deras tjänst på en brittisk sida, så jag var tvungen att ha kortet öppet för utlandet för att det skulle fungera.

Jag har kollat igenom hur vår process ser ut med vår IT-avdelning. EU-förordningen som applicerades vid årsskiftet har givetvis förändrat hur banker jobbar med så kallad "hard authentication". Detta ska dock inte påverka prenumerationstjänster så som våra, samt om beloppen understiger 30 euro. Däremot har vår kortpartner DIBS/NETS, behövt uppdatera sin förmedlingstjänst, men det är åtgärdat sedan månadsskiftet.

Det låter jättekonstigt att du behöver uppdatera för internationella kortköp. Verifieringen och autentiseringen görs alltid mot sin bank. Du kan alltså behöva verifiera kortbytet med just BankID. Om banken då kräver att kortet är öppet för internationella köp, är ingenting som vi på hallon kräver. Vi har inte bytt partner heller, utan det är samma som innan.

Så länge kortet går att registrera så är det positivt, men om du har frågor rörande just varför man måste öppna det på ett visst sätt, är det bäst att kolla med just din bank - då de bestämmer detta själva. Varje bank beslutar alltså separat.

@Poin am har du lyckats uppdaterat kortet nu? :blush:

Kommentera

Static Template