Besvarat

Har Hallon systemfel på sina kontouppgifter just nu?

• 1 oktober 2020
  • 5 kommentarer
  • 196 visningar

Mitt mobila bredband slutade fungera midnatt till till 1 okt. Nu när jag tittar på mitt konto där det automatiskt ska dras avgift varje månad så står det för oktober att betalningsstatus är okänd. Jag har inte fått mejl om att fakturering har skett. Jag ser att många har problem att sparad pott inte har överförts till denna månad osv. Är det datorhaveri hos Hallon?

icon

Bästa svar av Martin 2 oktober 2020, 16:14

Hejsan @Ubbe02!

Ibland kan det ta upp till 24 timmar innan betalningen inkommer till oss och det är först då statusen ändras till betald. Under tiden beloppet är reserverat hos din bank till oss står det att betalning pågår.

Om det står att du har surf nu på Mina sidor, och det är betalt, misstänker jag att enheten SIM-kortet sitter i kanske behöver startas om.

Obs! Om du har PIN-kod på SIM-kortet och använder SIM-kortet i en router måste du antingen slå in PIN-koden i routerns gränssnitt eller stänga av PIN-koden med hjälpa av en mobil. Vi har en guide om detta här på forumet.

Visa original

5 svar

På eftermiddagen den 1 okt blev statusen ändrad till att betalning pågår. På förmiddagen 2 okt blev den ändrad till betald. Sim kortet kan fortfanade inte registrera sig på Hallon operatören så kontot är fortfarande stängt.

Hejsan @Ubbe02!

Ibland kan det ta upp till 24 timmar innan betalningen inkommer till oss och det är först då statusen ändras till betald. Under tiden beloppet är reserverat hos din bank till oss står det att betalning pågår.

Om det står att du har surf nu på Mina sidor, och det är betalt, misstänker jag att enheten SIM-kortet sitter i kanske behöver startas om.

Obs! Om du har PIN-kod på SIM-kortet och använder SIM-kortet i en router måste du antingen slå in PIN-koden i routerns gränssnitt eller stänga av PIN-koden med hjälpa av en mobil. Vi har en guide om detta här på forumet.

Jag testar med en mobiltelefon för att bättre se vad som händer. Jag kan starta om och jag fösöker att manuellt välja att registrera på Hallon som operatör men inget fungerar, det vägrar att registrera sig och går inte att få någon internetfunktion. Jag har använt hallon bredband på den här mobilen tidigare och använt dela internet funktionen, men nu kl 16:30 2 okt verkar sim kortet fortfarande vara spärrat hos operatören. Jag hoppas att det börjat fungera 3 okt och att de dagar internet är ur funktion dras av från debiteringen.

Tyvärr så registrerar sig sim kortet fortfarande inte 3 okt kl 13:30

Jag ser att fler har problem med det så vi får hoppas att det blir en snabb lösning och att rimlig kompensation erbjuds för utebliven leverans av internetkapacitet.

Äntligen!

Svara

Static Template