Kundrelationer

• 17 mars 2021
  • 1 svar
  • 95 visningar

Enligt Nordea har "hallon" inte uppdaterat direktiven kring "psd2" eller nets "SCA". Betalnings tjänsten som har hand om “hallons” betalkort registreringar. Ett slags Autentiserings protokoll. Därför kommer inte några dragningar att kunna göras per automatik. Via kontokort. Utan endast om kunden tillåter säker betalning under en timma. 

Om ni på “hallon” läser det som står på denna länk: https://www.nets.eu/se/payments/sca/

Så kanske ni kommer att först varför det inte dras pengar från till synes (låsta kort).

I stället är pengakåta gangsters som bara lockar med billiga abonnemang. Samt vilse ledande reklam. I och med detta, har jag kontaktat Allmänna Reklamations Nämnden. Samt polis anmält "hallon" för bedrägeri. Samt råder andra göra likadant 😉

[Redigerat av moderator] - vi har ändrat/tagit bort innehåll i denna tråd då den stridit mot våra riktlinjer

1 svar

Hejsan @Le_garcon!

Jättetråkigt att höra att du upplever hallon på sånt sätt.

Jag har redigerat ditt inlägg eftersom en del av din text var riktad mot personal hos hallon på ett kränkande och förolämpande sätt vilket är emot forumets riktlinjer. 

Jag svarade även på en kommentar om detta ämne av dig men jag passar på att besvara frågan här också. SCA (Strong Customer Authentication) som är en del av Betaltjänstdirektivet (PSD2) omfattar inte förnyelse av prenumerationer, utan endast uppställningen av prenumerationen. För att dra en jämförelse med ett annat företag så behöver du inte signera genom SCA vid förnyelse av din prenumeration hos ex. Spotify utan där igen, endast vid uppställningen av prenumerationen. 

Vi är i alla fall i kontakt med våra externa partners kring detta problem som uppstått med hallonkunder som har Nordea för att lösa det så snart som möjligt och vi ber vänligen att Du tar kontakt med vår kunderservice om du påverkas av detta så att vi kan hjälpa dig med hänsyn till problemet.

Svara

Static Template