Meddelanden datamängd...

Hej, har fått meddelanden från ”Hallon” om att datamängden håller på att ta slut. Meddelandet innehåller priser och direktlänk att ”köpa till mer”.

Angiven befintlig återstod av datamängd vid tf stämmer inte.

Loggat in på hallon.se för att kontrollera innan ”köp” med bank-id och bekräftat att god tillgång kvarstår.

Känns som att det är ”fake” och försök till bedrägeri?!

Eller är det ngt hos Hallons utskickssystem av meddelanden som spökar?!

10 svar

Detta nr används för meddelandet: 42-5566

Med följande text:

Hej, 
Nu har du förbrukat all surf som ingick denna månad.Kanske har du sparad surf kvar från tidigare månader? På Mina sidor ser du hela din datapott och du kan enkelt köpa mer surf om det behövs:www.hallon.se/mina-sidor. Du kan också köpa mer surf genom att ange *402* följt av 1, 3 eller 10 från knappsatsen.Avsluta med # och lur.Pris: 1GB/49kr, 3GB/99kr och 10GB/199kr. 
Hälsningar, 
dina vänner på hallon

-——————————————————-

...men se jag har Gb kvar så det räcker och blir över ✊

Användarnivå 6

Då är det bara att fortsätta och köra, efersom du ju då har datatrafik kvar.

Hallon skickar ut sms när MÅNADSSURFEN är slut. Då är det inte alls säkert att ALL surf är slut.

Ser du att du har kvar, bara kör på då.

Konstiga formuleringar som kan misstolkas i texten. Tänk på alla oss ”gamlingar” ni har som kunder, och som får en massa bedrägeri mail, meddelanden, samtal hela tiden.

ALLA är inte hippa å coola som ni på hallon... som förstår denna/detta lingo, slang, moderna stilen ni kör med.

Spara ändå mer pengar till bolaget genom att bara skicka till de som verkligen datamängden håller på att ta slut för (enligt er definition). Istället för dessa ”reklamutskick” tack.

Samma sak hände mig också jag fick ett SMS om att köpa till surf trots att jag hade sparat 38 Gb. Jag trodde det bara var att köra vidare men surfen stängdes helt enkelt av trots att det var 38 Gb kvar jag betalade 99 kr i onödan i så fall. Det verkar vara något som inte fungerar på mitt konto i så fall.

Ser nu att jag har drygt 40 Gb men men alternativet som ges är att köpa mer surf.

Samma sak hände mig också jag fick ett SMS om att köpa till surf trots att jag hade sparat 38 Gb. Jag trodde det bara var att köra vidare men surfen stängdes helt enkelt av trots att det var 38 Gb kvar jag betalade 99 kr i onödan i så fall. Det verkar vara något som inte fungerar på mitt konto i så fall.

Ser nu att jag har drygt 40 Gb men men alternativet som ges är att köpa mer surf.

Då har vi väl konstaterat tillsammans att utskicken varje månad från hallon är ett försäljningsknep/aggressiv marknadsföring för att sälja/lura till sig mer pengar av inte ont anande kunder :( 

...SEN kommer oskyldiga förklaringar från hallon om att allt är så tydligt och enkelt beskrivet (NOT) så det får vi som konsumenter väl ändå tacka dom för 🤔.

Här är turordningen iaf på hur dom räknar ner utifrån deras formidabla system 😡

1. Månadssurf
  2. Återkommande extrasurf som man lagt till
  3. Engångssurf, exempelvis enstaka köp av extrasurf eller kampanjsurf 
  4. Sparad surf

...hela ”3ggr extra påläggs/extra försäljningstrix” innan din verkliga surfmängd rörs.

Beklagligt företagsagerande, men så ör det idag SW, den som kan luras ska luras verkar det som...🙄

Hallon skickar ut sms när MÅNADSSURFEN är slut. Då är det inte alls säkert att ALL surf är slut.

🤣 ...ett typiskt intetsägande svar 🤪 

Ändra istället era rutiner/beskrivningar/”reklam” så att dom verkligen blir maxat kundvänliga så får ni fler kunder/följare till hallonplockningen.

Användarnivå 6

Konstiga formuleringar som kan misstolkas i texten. Tänk på alla oss ”gamlingar” ni har som kunder, och som får en massa bedrägeri mail, meddelanden, samtal hela tiden.

ALLA är inte hippa å coola som ni på hallon... som förstår denna/detta lingo, slang, moderna stilen ni kör med.

Spara ändå mer pengar till bolaget genom att bara skicka till de som verkligen datamängden håller på att ta slut för (enligt er definition). Istället för dessa ”reklamutskick” tack.

Visst är det så. Det sms-utskicket är egentligen i det närmaste onödigt. Men jag gissar att Hallon är medvetna om det, men struntar i kritiken.

Användarnivå 6

Ändra istället era rutiner/beskrivningar/”reklam” så att dom verkligen blir maxat kundvänliga så får ni fler kunder/följare till hallonplockningen.

Ja jag ska sluta försöka hjälpa dig, med en ev. förklaring.

Jag har inga “rutiner/beskrivningar” alls att spara. Jag ser att du missuppfattat något väsentligt. Jag jobbar inte på hallon, utan är kund som du, men försöker istället vara trevlig och hjälpsam. Till skillnad mot dig!!!

Ja jag ska sluta försöka hjälpa dig, med en ev. förklaring.

Jag har inga “rutiner/beskrivningar” alls att spara. Jag ser att du missuppfattat något väsentligt. Jag jobbar inte på hallon, utan är kund som du, men försöker istället vara trevlig och hjälpsam. Till skillnad mot dig!!!

😂 Sanning/kritik (ur kritik kommer ngt positivt/utvecklande) kan svida lite ja...men du får väl kamma till dej lite nu va! 😉 ...om du tar ngt personligt så ligger det hos dej och inte mej. Jag snackar alltid i sak och aldrig person. Allt här handlar väl om hallon hoppas jag!? Beklagar iaf att du tagit ngt personligt, inte min mening.

Att vara ”rak och ärlig” är inte en av svenskens  egenskaper och har aldrig varit. 😁 Det är få förunnat...🙊🙉🙈

Användarnivå 6

Men jag har väl inget med ditt missnöje med Hallon att göra!!!

JAG FÖRSÖKTE HJÄLPA DIG!!!!!

Ge dig nu och kryp under stenen igen.

Svara

Static Template