Klistrad tråd

Misslyckad betalning/dragning

Misslyckad betalning/dragning
Användarnivå 5
Emblem +8
Emellanåt händer det att en betalning inte går igenom. Det är sånt som händer även den bäste såklart! Du får alltid ett mejl och ett SMS ifrån oss om så är fallet.

De vanligaste anledningarna till detta är att det inte finns täckning på kontot som pengarna ska dras ifrån när vi försöker dra abonnemangskostnaden, alternativt att fel kort står registrerat hos oss.

Om du behöver veta hur mycket pengar vi försöker dra från ditt konto kan du se detta på Mina sidor genom att gå in så här:

Steg 1: Välj Mina uppgifter



Steg 2: Välj Se kvitto och detaljspecifikation



Steg 3: Här hittar du en lista på alla dina betalningar, samt status på dem. Du kan även ladda ner detaljspecifikationerna som PDF.



Har du fått ett nytt kort? 💳
Det kan även vara så att du har fått ett nytt kort med samma kortnummer, men ny CVC-kod och nytt utgångsdatum. Även detta behöver i sådana fall ändras via Mina sidor.

Du kan se hur du uppdaterar ditt betalkort här.

Om du följer instruktionerna ovan och allting stämmer, men det ändå inte fungerar, kan du givetvis kontakta oss så ser vi över vad det kan bero på.

Vad händer om betalningen inte går igenom?
Om betalningen inte går igenom vid första försöket så försöker vi dra pengar igen kommande dagar. Försöken sker tre gånger per dygn och varje gång en dragning misslyckas får du ett mejl och SMS ifrån oss.

Efter ett tag kommer våra försök att dra pengar upphöra, och abonnemanget kommer spärras för all utgående trafik. Du kan alltså inte längre ringa, SMSa eller surfa, men du kan ta emot samtal och SMS. Under denna tid är det inte heller möjligt att göra några ändringar på ditt abonnemang. Självklart kan du även ringa nödsamtal fortfarande.

För att spärren på abonnemanget ska hävas behöver den förfallna betalningen inkomma till oss, och du får även ett SMS när vi släppt spärren.

Svar

Var först med att svara!

Svara