hallon

Misslyckad dragning från kort

• 9 May 2022
  • 1 svar
  • 154 visningar

Idag, 9 maj, fick jag ett meddelande om att dragningen från mitt kort misslyckats.

1. På hemsidan står att abonnemanget spärras för utgående samtal 10 maj om det inte är betalt. Det hade varit trevligt med lite längre framförhållning.
  2. Jag har inte ändrat kortnummer. Kortet är fortfarande giltigt. Det finns pengar att dra av. Vid kontroll med kortföretaget visar det sig att Hallon velat göra en internetdragning. Mitt kort är spärrat för sådana. Dragningarna har ALLTID fungerat tidigare medan köp via internet alltid krävt att jag tillfälligt tagit bort spärren. Det verkar alltså som att Hallon ändrat sätt att dra pengarna. Så från och med nu måste jag alltså komma ihåg att sänka säkerheten på kortet några dagar per månad. Det var bättre förr.
  3. Jag har inte hittat någon information om ändringen på hemsidan eller i forumet. Men för att kunna skriva här, måste jag logga in, trots att jag redan är inloggad på hallon.se. Eftersom jag loggar in med bankid kommer jag inte ihåg lösenordet som behövs till forumet. För att sätta ett nytt lösenord måste jag först logga ut från hallon.se, annars kommer jag inte till rätt sida för att sätta nytt lösenord.

1 svar

Den 2 maj började samma problem för mig.
Dragning funkade 1:a maj för ett abonnemang, men 2:a maj funkade det inte att dra pengar för mitt andra abonnemang. 
Fick meddalanden från Hallon flera dagar senbare och lyckades efter mycket letande hitta en människa att chatta med. Väl där fick jag hjälp att flytta fram betalningen.

Den 1:a juni fungerade det inte att dra pengar för mina två abonnemang.

… och jag håller med om att Hallon har en krånglig lösning för att kunna få skriva här.

Svara

Static Template