Besvarat

MobiZone prenumeration 50kr/vecka

• 23 February 2020
  • 7 kommentarer
  • 10886 visningar

Hej! Min son har börjat få dessa konstiga sms att han har tecknat prenumeration fast han inte har gjort detta. Och jag har sett att hallonkunder har drabbats av samma sak förut när jag söker i forumet. Har inte sett någon debitering på fakturorna ännu. Hur skyddar man sig mot dessa fejkprenumerationer?

icon

Bästa svar av MichelMnZ 23 September 2020, 13:14

Hej.

Jag har kollat upp lite saker till dig gällande MobiZone. Det är en prenumeration som finns i Google Play. 

Gå in på Google Play och och sedan avaktivera det där ifrån.

Behöver du mer hjälp? Säg bara till.

Med vänliga hälsningar,
MZ

Visa original

7 svar

Han har inte bekräftat men får ändå meddelande om att han startat prenumerationen. Vågar inte ringa numret då jag har sökt på det och får träff på att det är ett bedrägerinummer.

Hej jag fick också sms från mobi zon ????vad är det

Hej!

Jag har också fått ett sms att jag har beställt en prenumeration på Mobizone. Jag har absolut inte beställt en prenumeration på någonting och jag har inte en aning om vad Mobizone är för något.  Jag kommer att göra en polisanmälan, så här får det bara inte gå till.  Hur har det gått för er andra som fått samma sorts sms? Hur man stopp på det? Räcker det med kostnadskontrollen via hallon?

Användarnivå 1

Hej!

Jag har också fått ett sms att jag har beställt en prenumeration på Mobizone. Jag har absolut inte beställt en prenumeration på någonting och jag har inte en aning om vad Mobizone är för något.  Jag kommer att göra en polisanmälan, så här får det bara inte gå till.  Hur har det gått för er andra som fått samma sorts sms? Hur man stopp på det? Räcker det med kostnadskontrollen via hallon?

Ja konstanskontroll skall hjälpa dig där. Men ska kolla vad detta är för något till dig.

Med vänliga hälsningar,
MZ

Användarnivå 1

Hej.

Jag har kollat upp lite saker till dig gällande MobiZone. Det är en prenumeration som finns i Google Play. 

Med vänliga hälsningar,
MZ

Hej.

Med vänliga hälsningar,
MZ

Hej!

Jag har nu kollat gått in på google play och kollat under prenumerationer. Då kommer det upp en sida med texten upptäck prenumerationer och en grön knapp med texten kom igång. Detta måste väl betyda att det finns ingen prenumeration som pågår för min del. Eller kan en prenumeration pågå i smyg utan att man har startat något överhuvudtaget??  

Svara

Static Template