Besvarat

Nytt abonnemang

Hej. Jag har precis bokat ett nytt abonnemang till min sambo. Han har ingen Mail så jag bokade på mitt. Han vill flytta sitt nummer. Hoppas det funkar. Hur gör man så hans betalning sker från hans kontokort?

icon

Bästa svar av olsson87 22 oktober 2019, 10:26

Hej. Numret stod på min sambo som han skulle flytta från Telia till hallon. Men jag beställde abonnemanget från min telefon. Vi får till svar från hallon att flytten inte går att genomföra.

Jag förstår.

Anledningen till att ni får det meddelandet är att ni försöker att göra en nummerflytt och numret stod tidigare på din sambo och iochmed att ni försöker starta abonnemanget på din mailadress så innebär det att ni försöker portera nummret till ditt personnummer, därav felmeddelandet.

Mvh

David

Visa original

6 svar

Hejsan @lileva!

Det går att använda sig av en annan mejladress än sin egna; men vi rekommenderar att i förstahand använda en personlig mejladress till sitt abonnemang för att undvika eventuella komplikationer som kan uppstå om man använder någon annans. 

Nummerflytten bör inte påverkas av detta då den går på personnummer, och således det är samma ägare hos både från- och tillträdande operatör ska denna kunna flytta över sitt nummer.

Gällande betalkort går det att ändra via Mina sidor. Vi har en guide hur man gör här

Hej. Jag har precis bokat ett nytt abonnemang till min sambo. Han har ingen Mail så jag bokade på mitt. Han vill flytta sitt nummer. Hoppas det funkar. Hur gör man så hans betalning sker från hans kontokort?

Vem stod nummret på innan ni bytte till Hallon?

Stod det på dig, på ditt personnummer så Ja det kommer att funka.

Stod din sambo på sitt egna nummer så Nej det kommer inte funka med samma mailadress.

kontakta mig så hjälper jag dig.

Hej. Numret stod på min sambo som han skulle flytta från Telia till hallon. Men jag beställde abonnemanget från min telefon. Vi får till svar från hallon att flytten inte går att genomföra.

Jag förstår.

Anledningen till att ni får det meddelandet är att ni försöker att göra en nummerflytt och numret stod tidigare på din sambo och iochmed att ni försöker starta abonnemanget på din mailadress så innebär det att ni försöker portera nummret till ditt personnummer, därav felmeddelandet.

Mvh

David

Användarnivå 6
Emblem +8

@lileva 

Flikar in lite här :blush:

För att lösa detta behöver ni skriva över det gamla abonnemanget/numret i ditt namn hos den gamla operatören, alternativt kan du ångra beställningen du gjort hos oss i ditt namn och så tecknar din sambo abonnemanget hos oss istället   :thumbsup:  Det behöver vara samma ägare på numret hos oss och din gamla operatör för att nummerflytten ska godkännas. 

Hej igen.

För att förtydliga problemet så är det för att hos Hallon så är personnummret ihop kopplat med mailadressen,

Så när du täcknade ditt abonnemang med ditt personnummer på din mailadress så skapades ett konto hos oss där ditt nummer finns kopplat till ditt personnummer.

Anledningen till att du får det felmeddelandet är för att din sambo har försökt flytta sitt nummer till ditt konto där endast ditt personnummer finns registrerat.

Därför behöver man varsit konto hos oss för kunna få med sitt nummer till oss.

För att vara extra tydlig så behövs en mailadress för varje personnummer.
Om ni behöver hjälp med att skaffa en mailadress så kan jag hjälpa er md detta.

Svara

Static Template