Fråga

Okänd betalning, någon tar pengar

• 2 november 2020
  • 2 kommentarer
  • 471 visningar

Vad är det som händer på mitt abbonemang varje fredag. Det dras en betalning till 72660 cellect mobile entertainment LTD 077210112 som jag inte beställt. Vad är det, någon stjäl pengar från mitt nummer. Detta har pågått i tre månader nu innan jag reagerade på höga kostnader. Kolla mitt konto tack. Jag spärrade utlandsbetalningar i kväll 2/11 kl21 

2 svar

Hejsan @Arusae!

Om du inte känner till dragningarna så har du gjort helt rätt i att aktivera kostnadskontrollen samt är det rekommenderat att göra en polisanmälan.

Du kan även kontakta företaget som debiterat ditt abonnemang genom kontaktinformationen som står med på din detaljspecifikation för mer information vad debiteringen avser, återbetalning vid fel och stopp.

Har råkat ut för samma sak på sonens abonnemang och det utan att vi har gett något godkännande, man kan följa sms tråden och det står att man ska svara med en kod och detta är inte gjort ändå har man börjat dra pengar veckovis. Det är en skam att ett seriöst företag tillåter detta speciellt då man tecknat ett speciellt abon för barn där det inte ska gå. Nu försöker jag kontakta detta oseriösa företag som Hallon verkar vara i maskopi med men de svara så klart inte. Jag förväntar mig att ni löser detta då man faktiskt har ett avtal med er där ni förbinder er att detta inte ska kunna hända. GÖR om GÖR RÄTT!!! 

Svara