Besvarat

Pris mitt bredband


Jag har ett abonnemang på mobilt bredband hos er. Nu har jag fått den första räkningen och den var dubbelt så hög mot vad jag trodde när jag tecknade abonnemanget. Det skulle vara halva priset i tre månader först men det har det inte blivit!!? Hjälp mig med detta tack.

icon

Bästa svar av Martin 16 August 2021, 10:38

Hejsan @Anna-Saga!

Ber om ursäkt för ett sent svar! :pray:

Det låter som att du är fakturerad för två månader, vilket är vanligt när man tar bredbandsabonnemang över faktura eftersom dom betalas i förskott. Så om du exempelvis beställde ett bredband i juli med faktura kommer första fakturan i augusti och avser då perioden bredbandet var aktivt i juli plus perioden för augusti. :slight_smile: Detta ska framgå på fakturans detaljspecifikation som du kan hitta inne på Mina sidor.

 

Visa original

2 svar

Användarnivå 5

Jag har ett abonnemang på mobilt bredband hos er. Nu har jag fått den första räkningen och den var dubbelt så hög mot vad jag trodde när jag tecknade abonnemanget. Det skulle vara halva priset i tre månader först men det har det inte blivit!!? Hjälp mig med detta tack.

Har du kontaktat hallons kundtjänst? Vad sa de där?

Annars kan du använda länken nedan för att kontakta hallon.

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Hejsan @Anna-Saga!

Ber om ursäkt för ett sent svar! :pray:

Det låter som att du är fakturerad för två månader, vilket är vanligt när man tar bredbandsabonnemang över faktura eftersom dom betalas i förskott. Så om du exempelvis beställde ett bredband i juli med faktura kommer första fakturan i augusti och avser då perioden bredbandet var aktivt i juli plus perioden för augusti. :slight_smile: Detta ska framgå på fakturans detaljspecifikation som du kan hitta inne på Mina sidor.

 

Svara


Static Template