txtNation Limited

Jag har debiterats för en tjänst som heter txt nation.
det verkar vara ett blufföretag.

finns det flera som har drabbats?

11 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Jag har debiterats för en tjänst som heter txt nation.
det verkar vara ett blufföretag.

finns det flera som har drabbats?

@Unodostres Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sina kostnader.

De här typer av betaltjänster är ingenting som ingår i ditt abonnemang utan debiteras utöver abonnemangskostnaden.

De här kostnaderna är ingenting som kommer hallon tillhanda, utan går direkt och oavkortat till företaget vars tjänst man har köpt via sin telefon.

Jag googlade och lyckades hitta företaget i fråga, du kan klicka här för att komma till deras hemsida.

Jag förstår aboslut att man vill kunna spärra den här typer av tjänster och på hallon erbjuder en kostnadskontroll som man kan aktivera via Mina sidor.
När du aktiverat kostnadskontrollen, så kommer inga kostnader utöver din abonnemangskostnad kunna debiteras dig.

Vänligen notera att detta även innefattar roaming inom EU/EES.

Jag skulle även vilja rekommendera att ta del av min guide
Jag har inte köpt någon tjänst från txt Nation. Jag har inget avtal med dem. De påstår att de driver in pengar åt andra företag, i mitt fall från ett företag som heter Mobihub och det är en prenumeration där de kommer att dra 50 kr/vecka. Jag har aldrig tidigare hört talas om varken ”txt Nation” eller Mobihub och det finns inga samtal, mail aller SMS som bekräftar något köp från någon av de firmorna i min samtalshistorik.

Vad får ni för underlag från t ex txt nation för att gå in och dra pengar från mitt kreditkort?
För det är ju inte Txt Nation, utan Hallon, som dragit pengar från mitt kreditkort.

Kan t ex jag gå in och säga att jag ska ha pengar för ett köp från ett nummer, vilket som helst?
Eller har ni ett avtal med Txt nation, så att de hur som helst, utan avtal eller underlag kan gå in
och stjäla 50kr från vilket konto som helst?
Går man in och googlar på företaget upptäcker man att ganska många
fått konstiga debiteringar gjorda.

Jag vill ha en kopia på underlaget för debiteringen.
Jag har varit med om samma sak, draget i mars., april, augusti och september men upptäckte det nu. Det är bluff. Har kämpat via txt nation för att få tillbaka pengarna.
Vet inte hur de får tag i telefonnumret men det är inget man själv beställt.
Jag har meddelat att jag tänker polisanmäla dem om pengarna för hela året inte kommer tillbaka för dem kan inte ta fram någon bekräftelse på att man faktiskt gjort någon beställning av dem.
500kr har dem lyckats dra allt som allt.
100kr fick jag tilbaka efter bara några minuters mailade fram och tillbaka som kompensation.... Förväntar mig att alla pengar kommer. De Finn reserverade på PayPal idag men får se om de faktiskt kommer.
Utsatt för samma sak. Vart ska man höra av sig för att få stopp på det??!!! De dras ju pengar varje vecka. Tycker hallon borde se djupare på problemet
Jag hörde av mig till txt nation som i sin tur kontaktade bolaget som drar pengarna.
Txt nation är vara någon mellanhand.
Jag hotade till slut med polisanmälan och fick efter många om och men pengarna tillbaka som de hade dragit under detta året.
Jag hörde av mig till txt nation som i sin tur kontaktade bolaget som drar pengarna.
Txt nation är vara någon mellanhand.
Jag hotade till slut med polisanmälan och fick efter många om och men pengarna tillbaka som de hade dragit under detta året.

Vart ringde du? Har du något nummer.?
Helt galen blir jag, kollade räkningen nu som drogs 1 oktober och igen är det draget 150kr fast att jag fått allt annat återbetala och haft kontakt med dem!
Jag gick in på www.txtnation.com
Och mailade med dme ska man ringa hamnar man i England. Men man får stå på sig för man får typ samma mail flera gånger tillbaka typ som dem är färdig skrivna. Men de kunde inte skicka nån bekräftelse till mig men 100kr kunde de samma dag betala tillbaka. Men jag hotade 3gge med polisanmälan och då betalde de tillbaka allt men nu som sagt draget igen..
Jag har sagt upp abonnemnag en på hallon idag.

Jag har sett att de dragit 450kr!!! Jag har inte köpt någonting! Hur gör man, vart vänder jag mig? Efter detta är det att byta från Hallon!!

Jag har inte köpt någon tjänst från txt Nation. Jag har inget avtal med dem. De påstår att de driver in pengar åt andra företag, i mitt fall från ett företag som heter Mobihub och det är en prenumeration där de kommer att dra 50 kr/vecka. Jag har aldrig tidigare hört talas om varken ”txt Nation” eller Mobihub och det finns inga samtal, mail aller SMS som bekräftar något köp från någon av de firmorna i min samtalshistorik.

Vad får ni för underlag från t ex txt nation för att gå in och dra pengar från mitt kreditkort?
För det är ju inte Txt Nation, utan Hallon, som dragit pengar från mitt kreditkort.

Kan t ex jag gå in och säga att jag ska ha pengar för ett köp från ett nummer, vilket som helst?
Eller har ni ett avtal med Txt nation, så att de hur som helst, utan avtal eller underlag kan gå in

Hej

Etiska rådet har i ett beslut daterat oktober 2011 skrivit följande ang "txtnation":

ERB:s beslut:
ERB hemställer till TeliaSonera Sverige AB att abonnemangsavtalet för företaget txtNations tjänst på kortnumret 72221 tillsvidare ska upphöra att gälla
.

Varför är inte ni på Hallon så måna om era kunder så att ni skulle spärra dem? Gör ni också vinning?

Spärra dem (och andra oseriösa bedragare) omgående! Via sökning på nätet verkar det endast vara kunder hos Hallon som har haft problem under de senaste åren. En lätt lösning för att behålla kunder och få fler glada kunder.

Detta har hänt mig med och återigen så skiter hallon i oss kunder. De hänvisar att de inte kan göra ngt men det är fel se beslut från 2011 gällande dåvarande Teliasonera

Hej

Etiska rådet har i ett beslut daterat oktober 2011 skrivit följande ang "txtnation":

ERB:s beslut:
ERB hemställer till TeliaSonera Sverige AB att abonnemangsavtalet för företaget txtNations tjänst på kortnumret 72221 tillsvidare ska upphöra att gälla
.

Varför är inte ni på Hallon så måna om era kunder så att ni skulle spärra dem? Gör ni också vinning?

Spärra dem (och andra oseriösa bedragare) omgående! Via sökning på nätet verkar det endast vara kunder hos Hallon som har haft problem under de senaste åren. En lätt lösning för att behålla kunder och få fler glada kunder.

Exakt, satt en bra stund idag i supporten då detta hänt min dotter, 11 år. Jag vet att hon inte köpt ngt för det är bara jag som kan logga in på hennes konto för köp eller nedladdning men hon i chatten sket totalt i det jag sa och också även att jag hänvisa till alla dessa fall i hallon forum. Hallon bryr sig noll om sina kunder! Uselt! 

Svara