Besvarat

Uppdatera kontokort


Har bytt kontokort och har i flera dagar försökt uppdatera kontokortet, bekräftar med både BankID och engångskod men det funkar inte?

Hotas nu att få abonnemangen avstängda, vad skall jag göra?

ser att ni svarat många att problemet skall vara löst men så är det ju inte!

Har försökt med svar i chatten också men blev ”utkastad” 2 ggr efter ca 40 minuters kö…

/Eléonore 

 

icon

Bästa svar av Linnea 8 februari 2021, 16:47

@JennyIvar @Nennie1990 @Ericatt @Boo @AntonS @Sleiten @Askungen @Mimos @Rem @serockner @Larsson99 @Ellih @Tablo @Sorgard 

 

Hej allihop! 

Ni hittar mer information i mitt svar i denna artikel: Problem med att byta betalkort

 

Jag beklagar verkligen eventuell oro/stress över detta och ni kommer inte att bli spärrade på grund av att tjänsten att byta betalkort inte fungerar.

Visa original

25 svar

snälla hallon den guiden fungerar inte jag har gjort flera gånger men kort byte registreras först sedan får meddelande att misslyckas. när kontrollerar jag är fortfarande det gamla kortet som betalmetod på minna sidor

Har försökt ändra betalkort (8 ggr) utan att lyckas. Har 2ggr fått bekräftelse på att det nya kortet är konfirmerat, men när jag loggar in igen så är det gamla kortet tillbaka igen... Det kortet är inte aktivt längre. Hur ska jag bära mig åt för att kunna betala räkningen? Kan det skickas faktura? Swish? 

​​​​​Går ju inte att få tag på någon kundtjänst heller. Känns som om jag gjort vad jag kan för att lösa det här nu. 

​​​​​

Har försökt byta betalkort sedan i onsdag och går fortfarande inte att göra har varit i kontakt med support och dom säger bara att jag fortsätta försöka men nu drar det ihop sig lite med att få det fixat innan det stängs av för mig

Samma här! Har även försökt att lägga in ny enhet och ett lånat kort fungerar inte ändå. Dom säger att det ska va ordnat men det är det inte. Snart så blir ju kortet spärrat!!! Irriterande detta 

Samma problem för mig. Man vill inte att ens abonnemang blir spärrat bara för att det inte fungerar att byta kortuppgifter. Har försökt i flera dagar att byta kortuppgifter.

Får precis samma som du att det står att kortuppgifterna är ändrade men när man loggar in igen så är det tillbaka på det gamla kortets uppgifter . Undrar också vad man ska göra . Vill inte ha ett spärrat abonnemang bara för att det inte går att ändra uppgifterna!

Jag har exakt samma problem. Har försökt ändra betalkort flera gånger och det står att det fungerar, men när jag sedan kollar på mina sidor igen så ligger det gamla kortet där igen.

Det är ju riktigt illa skött av Hallon,ska vi riskera bli avstängda för att supporten är undermålig. Har försökt i flera dagar nu,säkerligen 30-40 ggr och inget händer. Och chatten är rena skämtet,utkickad efter några minuter. Skärpning!

Det är ju riktigt illa skött av Hallon,ska vi riskera bli avstängda för att supporten är undermålig. Har försökt i flera dagar nu,säkerligen 30-40 ggr och inget händer. Och chatten är rena skämtet,utkickad efter några minuter. Skärpning!

Ja samma här helt sjukt!

Jag har lagt in mitt nya betalkort på Hallon under min sida. Varför säger ni att det inte går att dra därifrån. Ser också att andra har haft problem. Kanske ska ni undersöka innan ni skickar ut påminnelser till (i detta fallet mina barn) att det inte går dras och att det under morgondagen kommer spärras. 

Ber om en förklaring och en ursäkt. 

 

Har lagt in ett nytt bankkort. Godkänt med mobilt bank-id. Betalning 1 kr - godkänt med mobilt bank-id. Ser att nya kortet är inlagt. Släcker ner sidan. Loggar in på nytt för att kontrollera det nya kortnumret är registrerat. Tyvärr kommer nu mina gamla kortuppgifter i rutan. Vill göra en betalning på 171 kr och behöver hjälp med att antingen registrera mina nya kortuppgifter eller med ett bankgironummer tillsammans med ett OCR nummer för att göra betalningen.

Upplever exakt samma sak!! 
hur får man hjälp? 

Har försökt att göra kortbyte hos er flera dagar utan att det fungerar. Var inne precis nyss och ändrade uppgifter till mitt nya kort. Ändringen gick igenom OCH försvann igen när jag loggade in. Finns det ingen hos er som man kan kommunicera med ang detta. Ni svarar ju inte. Fick nu dessutom ett sms där ni menar att ni ska stänga av abonnemanget om jag inte betalar idag. Men HUR ska man kunna betala när det inte är möjligt att byta kort på er sida. Förvä tar mig att någon ansvarig svarar på frågan hur jag kan betala fakturan till er. 

 

​​​​​

Jag har exakt samma problem. 

Det står så här när man loggar in i chatten: 

“Vi har problem med att byta betalkort på Mina Sidor. Vi kommer inte att spärra abonnemangen för er med utgånget kort, och återkommer när det fungerar! Tack för ert tålamod!”

Men varför då skicka sms om att mitt abonnemang kommer spärras imorgon? Fattar ingenting

 

Användarnivå 4
Emblem +1

Hallon har meddelat att de inte stänger av några abonnemang nu när de har problem med kortbyten.

Jag har varit tvungen att spärra mitt konotkort. Jag har ändrat till mitt nya kontokort flera gånger med det bara byter tillbaka till gamla efter en liten stund. 

Ni väljer att skicka ut meddelande om att ni kommer spärra min dotters telefon samtidigt som det går att läsa på er hemsida att ni har problem med att byta kort. Jag får inte alls ihop hur ni tänker och hur ni vill framstå som företag. Min dotter behöver telefon när hon är i stallet ensam med hästarna, det är en säkerhetsfråga. 

Jag har suttit i chatten, men inte heller den verkar fungera för helt plötsligt försvinner fönstret. 

Återkom ASAP till mig hur ni kommer lösa detta. 

Användarnivå 6
Emblem +1

Verkar som hallons kortbyte kraschat helt nu.

Användarnivå 6
Emblem +1

Upplever exakt samma sak!! 
hur får man hjälp? 

Det är nog dessvärre så att det är bara att vänta tills hallon har löst sina problem.

Användarnivå 6
Emblem +8

@JennyIvar @Nennie1990 @Ericatt @Boo @AntonS @Sleiten @Askungen @Mimos @Rem @serockner @Larsson99 @Ellih @Tablo @Sorgard 

 

Hej allihop! 

Ni hittar mer information i mitt svar i denna artikel: Problem med att byta betalkort

 

Jag beklagar verkligen eventuell oro/stress över detta och ni kommer inte att bli spärrade på grund av att tjänsten att byta betalkort inte fungerar.

@JennyIvar @Nennie1990 @Ericatt @Boo @AntonS @Sleiten @Askungen @Mimos @Rem @serockner @Larsson99 @Ellih @Tablo @Sorgard 

 

Hej allihop! 

Ni hittar mer information i mitt svar i denna artikel: Problem med att byta betalkort

 

Jag beklagar verkligen eventuell oro/stress över detta och ni kommer inte att bli spärrade på grund av att tjänsten att byta betalkort inte fungerar.

Tack! Det är mina barn som blir oroliga.

Så ni valde att spärra min dotters simkort?! Härligt, tack Hallon.

Jag har läst att ni inte skulle göra det på forumet, den enda informationen jag kan hitta. Men ni ville tydligen inte göra som ni skriver. Jag tycker hela den här soppan med att byta betalkort varit under all kritik. Riktigt dålig kommunikation. Jag vet ärligt talat inte hur vi ska göra men det lutar ju inte åt att vi kommer fortsätta på Hallon, det känns helt enkelt inte bra utan riktigt amatörmässigt. Ni skulle dessutom höra av er när det gick att betala, men det går fortfarande inte?! Har aldrig varit med om något så oprofessionellt bemötande från något bolag tidigare. 

Användarnivå 6
Emblem +8

Så ni valde att spärra min dotters simkort?! Härligt, tack Hallon.

Jag har läst att ni inte skulle göra det på forumet, den enda informationen jag kan hitta. Men ni ville tydligen inte göra som ni skriver. Jag tycker hela den här soppan med att byta betalkort varit under all kritik. Riktigt dålig kommunikation. Jag vet ärligt talat inte hur vi ska göra men det lutar ju inte åt att vi kommer fortsätta på Hallon, det känns helt enkelt inte bra utan riktigt amatörmässigt. Ni skulle dessutom höra av er när det gick att betala, men det går fortfarande inte?! Har aldrig varit med om något så oprofessionellt bemötande från något bolag tidigare. 

 

Hej @Sorgard!

Din dotters abonnemang bör inte ha blivit spärrat. Kan du PMa mig med vilket nummer det gäller?

Jag fick i morse ett sms om att mitt abonnemabng har blivit spärrat för utgående trafik!

 

Jag har registrera mitt nya kort nu i 10 dagar!

 

Vad händer?

Fick ett meddelanda för en vecka sen eller så att det var strul med att byta betalkort, sen ett meddelande några dagar senare att det var löst. Och nu i morse spärrades mitt kort. Suttit i chatten i närmare två timmar och blivit frånkopplad tre gånger.. Inte helt lätt att få tag på er Hallon! 

Användarnivå 6
Emblem +8

@markusfransson84 @linnba 

I och med att jag inte kan se kunduppgifter här på forumet behöver ni komma i kontakt med kundservice. 

Jag har skickat era ärenden till vår kundservice som kommer återkomma till er så fort som möjligt. Besvara gärna det automatiska mejl ni får inom kort med era kunduppgifter - så kan ni få snabbare hjälp av mina kollegor.

 

 

Svara


Static Template