Besvarat

Varför gör ni extra dragningar på kortet m.m?

Hej

Min son är utomlands och jag vaknade idag upp till att ni hade dragit en större summa på kortet extra för det användandet på de senaste 18 dagarna. Noterade också att ni hade skickat en "Heads Up" på mail att användandet var högt på mail 23.34 PÅ NATTEN!
01.22 var summan dragen.

Varför skickas inte mailet ut tidigare?
Varför samlas inte det till nästa månadsdragning den 1:a ?
Varför kan man inte sätta en kostnadskontroll på abonnemanget som på andra ställen?

Ni bör korrigera dessa varningsmail så man kan se dom när man är vaken.
Samt bör det som på alla andra operatörer samlas till kommande faktura!

Läste nu också att det ska tydligen finnas ett globalt kostnadstak på 525 kr inkl moms/månad?
Varför har inte det aktiverats på mitt abonnemang?
icon

Bästa svar av Martin 22 juli 2019, 13:20

Hejsan @Mique!

Vid belopp över 700 kronor av användande görs det en direktdragning istället för att det placeras mot nästkommande faktura för högt användande som abonnemanget spärras av. Om det inte skulle gå att betala detta belopp så förblir abonnemanget spärrat tills det inbetalat.

Per standard har våra abonnemang en kostnadskontroll på 525 kronor. Den går inte att höja, men den går att stänga av via Mina sidor på hallon.se. Så ifall ni har stängt av den tidigare så är det varför det inte spärrats vid 525 kronor.
Visa original

6 svar

Hejsan @Mique!

Vid belopp över 700 kronor av användande görs det en direktdragning istället för att det placeras mot nästkommande faktura för högt användande som abonnemanget spärras av. Om det inte skulle gå att betala detta belopp så förblir abonnemanget spärrat tills det inbetalat.

Per standard har våra abonnemang en kostnadskontroll på 525 kronor. Den går inte att höja, men den går att stänga av via Mina sidor på hallon.se. Så ifall ni har stängt av den tidigare så är det varför det inte spärrats vid 525 kronor.
Kostnadskontrollen på 525 fanns inte längre, fick jag veta tidigare. Och vart någonstans står det att det dras pengar direkt vid summor över 700 kronor?
Och nej, jag har inte stängt av någon kostnadskontroll innan heller för den delen.
Och vart någonstans står det att det dras pengar direkt vid summor över 700 kronor?
Det står i dom allmänna villkoren, punkt 6.17:

6.17 I det fall ditt användande är ovanligt högt debiteras pengar i förtid från det kort som du registrerat till abonnemanget, se prislista för mer information.

Klicka här för att komma till våra allmänna villkor.
Hittar inte prislistan där det framgår att ni drar vid 700kr. Och vad hände med kostnadskontrollen? Hur säger jag snabbast upp detta abonnemang?
Hittar inte prislistan där det framgår att ni drar vid 700kr. Och vad hände med kostnadskontrollen?
Det står inte specifikt utan "I det fall ditt användande är ovanligt högt debiteras pengar i förtid". Vi reserverar oss för vilket belopp det är ifall det kan ändras i framtiden.

Och vad hände med kostnadskontrollen?
Din kostnadskontroll kan vi här på forumet inte se, utan det behöver du vända dig till kundservice för att se över. Du kan klicka här för att komma i kontakt med kundservice.

Hur säger jag snabbast upp detta abonnemang?
Du kan läsa mer här på forumet för hur du avslutar ditt abonnemang hos oss. 💔

Svara

Static Template