Varning för txtNation, Cryptergen & Cellect Mobile

• 8 september 2020
  • 2 kommentarer
  • 1987 visningar

Jag vill varna andra för txtNation, Cryptergen, Cellect Mobile, min dotter har blivit lurad och detta verkar vara något de sätter i system. Hallon borde informera om kostnadskontrollen från början eftersom det hindrar sådana här bedrägeri från början. Vi hade inte fått den informationen så nu håller jag på och bråkar med bla txtNation. Jag har efter en rad mail fått bekräftat att de kommer att betala tillbaka mina pengar. De andra två har jag inte hittat några kontaktuppgifter på ännu men jag tänker inte ge mig. Det är rent bedrägeri och jag tycker det är för jäkligt.

Hallon borde kunna stoppa sånt här och även ta ansvar innan det gå så långt som det gjort för oss.

Vi kommer att göra en polis anmälan och vi kommer inte att ge oss i första taget.

:rage:

Maria

2 svar

Hejsan @Jäger!

Jättetråkigt att din dotter blivit utsatt för sånt här och jättebra att du tar det med säljande företaget samt fått återbetalt från en hittills. Vi specificerar kontaktinformation, exempelvis telefonnummer, i enlighet med PTS, Post- & Telestyrelsen för reklamation av betalteletjänst på detaljspecifikationen om du letar efter kontaktuppgifter till dom andra två.

Jag förstår att sånt här är frustrerande - man vill ju aldrig bli utsatt för bedrägeri och naturligtvis vill vi som operatör skydda våra kunder för sådant. Vi följer dom lagar och riktlinjer för betalteletjänster satt av exempelvis PTS och jag kan försäkra dig om att vi följer utvecklingen av dom klagomål som inkommer om betalteletjänster, som exempelvis txtNation Limited, och vi kommer att ta nödvändiga åtgärder ifall det krävs av oss.

I övrigt skall bedrägeri alltid polisanmälas om man misstänker att man blivit utsatt. 

Hej jäger 

Jag har själv blivit lurad av samma företag och några kontaktuppgifter får jag inte fram så att jag kan kontakta dem. Jag hade på kostnadskontrollen men det har inte hjälpt mig i detta fall. Jag har efterfrågat en faktura och uppgifter om vad jag debiterats för då jag inte har köpt någon tjänst av något företag. Tycker det är märkligt att hallon betalar ut pengar utan att se någon bekräftelse på godkännande från mig. Jag har polisanmält händelsen och jag hoppas få tillbaka pengarna som felaktigt debiterats mig.

Tomas.stefan 

Svara

Static Template