Viktig information & datum om betalning i augusti


Användarnivå 4
Emblem +5
Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon. För information om fakturabetalning, se här.

I denna artikel finner du relevant information om betalningen som sker i augusti månad.

Du finner de datum som är viktiga att hålla koll på under betalningsperioden för augusti i fet text. 💸
  • Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
  • Om en dragning inte går igenom får du SMS och ett mejl om detta
  • Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:
Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot vi försöker dra ifrån (se "Misslyckad betalning/dragning")
Fel kort står registrerat hos oss (byt betalkort)
Bankkortet som är anslutet har gått ut eller är spärrat (byt betalkort)

Den 8:e augusti kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (utöver nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.

Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till och med den 15:e augusti (du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik 👍). Därefter kommer ditt abonnemang att spärras för utgående och inkommande trafik om betalningen inte inkommit.
I samband med detta skickar vi ut en påminnelsefaktura från Alektum Group.

Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som finns på påminnelsen och vi har inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort (inte heller manuellt).

Ditt första brev från Alektum är alltså inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.

När du betalat till Alektum kommer betalningen till oss inom 3-5 bankdagar och då släpps även spärren per automatik. Vi bekräftar såklart även detta till dig via SMS och mejl.

Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du kika här och mer information om kortbetalning här.

3 svar

Hej!



Mitt abonnemang spärrades den 7/8 och samma dag gick jag in på Mina Sidor och ändrade jag mina kortuppgifter till mitt nya kort. När kommer nästa dragning att göras? Jag vill att det ska funka nu!
Hejsan @Michaela W!



Varmt välkommen till forumet!



Hej!



Mitt abonnemang spärrades den 7/8 och samma dag gick jag in på Mina Sidor och ändrade jag mina kortuppgifter till mitt nya kort. När kommer nästa dragning att göras? Jag vill att det ska funka nu!


Jag flyttade din tråd till denna som redan fanns som svarar på din fråga. 😊
Detta kanske inte hör hemma i denna tråd, behöver bara försöka få kontakt med Hallon!

Det funkar dåligt med mejl korrespondensen, får inte mina räkningar i ordning, sen kommer ett brev från Arvato Bertelsmann inkasso,

Å 2 dagar senare stängs allt ner, det stämmer inte att ni stänger först för utgående trafik.

Jag betalade direkt när räkningen kom men nu är alla mina abonnemang stängda. Inte kan man chatta med er heller!

Jag blir så ilsken, vi har 5 abonnemang hos hallon som bara dör när det inte funkar. Kan ni ta kontakt med mig?

Svara


Static Template