Viktig information & datum om betalningen i september

• 30 augusti 2019
  • 7 kommentarer
  • 3497 visningar
Viktig information & datum om betalningen i september
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1792 kommentarer
Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon. För information om fakturabetalning, se här.

I denna artikel finner du relevant information om betalningen som sker i september månad.

Du finner de datum som är viktiga att hålla koll på under betalningsperioden för september i fet text. 💸
  • Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
  • Om en dragning inte går igenom får du SMS och ett mejl om detta
  • Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:
-Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot vi försöker dra ifrån (se "Misslyckad betalning/dragning")
-Fel kort står registrerat hos oss (byt betalkort)
-Bankkortet som är anslutet har gått ut eller är spärrat (byt betalkort)

Den 10:e september kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (utöver nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.

Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till och med den 16:e september (du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik 👍). Därefter kommer ditt abonnemang att spärras för utgående och inkommande trafik om betalningen inte inkommit.
I samband med detta skickar vi ut en påminnelsefaktura från Alektum Group.

Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som finns på påminnelsen och vi har inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort (inte heller manuellt).

Ditt första brev från Alektum är alltså inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.

När du betalat till Alektum kommer betalningen till oss inom 3-5 bankdagar och då släpps även spärren per automatik. Vi bekräftar såklart även detta till dig via SMS och mejl.

Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du kika här och mer information om kortbetalning finns här.

7 svar

Ett företag som heter Sirumobil har fkt 374 kr som är felaktigt 74 kr har ni tagit
Då jag varit i kontakt med företaget o bestridit betalning o dom ska kreditera
Beloppet jag såg till att Abbonemangskostnaden fanns på mitt kort men ni hade bakat in 300 på Abbonemangskostnaden som inte ska betalas varför har ni bakat in kostnaden i Abbonemanget
Obegripligt jag har Mailat 4 ggr 1 meddelande på Messenger inga svar
Vad gör jag kan jag betala in manuellt för Abbonemanget?
Användarnivå 6
Emblem +8
Ett företag som heter Sirumobil har fkt 374 kr som är felaktigt 74 kr har ni tagit
Då jag varit i kontakt med företaget o bestridit betalning o dom ska kreditera
Beloppet jag såg till att Abbonemangskostnaden fanns på mitt kort men ni hade bakat in 300 på Abbonemangskostnaden som inte ska betalas varför har ni bakat in kostnaden i Abbonemanget
Obegripligt jag har Mailat 4 ggr 1 meddelande på Messenger inga svar
Vad gör jag kan jag betala in manuellt för Abbonemanget?

@Lavilla
Jag har inte möjlighet att besvara dig här på forumet då vi behöver kika närmre på din detaljspecifikation och dina uppgifter. Däremot om du har mejlat kommer du få svar inom turordning, och en kollega hjälper dig vidare i ärendet.

Ha en superfin dag!
Mailat 4 ggr försökt på Messenger inga svar då har det gått 3 arbdagar
Användarnivå 6
Emblem +8
Mailat 4 ggr försökt på Messenger inga svar då har det gått 3 arbdagar

Ser ut som du fått svar av en kollega idag. Om du inväntar att få återkoppling så hjälper vi dig vidare via mejl. 😊
Ja tack
Liten fråga, gäller dessa datum 10de och den 16de endast om betalningen INTE gick igenom när ni försökte dra den första?
Användarnivå 6
Emblem +8
Liten fråga, gäller dessa datum 10de och den 16de endast om betalningen INTE gick igenom när ni försökte dra den första?

Om dragningen inte går igenom som den ska den första eller fram tills den 10onde kommer abonnemanget spärras för utgående trafik 😊

Svara