Betalningsinfo

Viktiga datum & information om betalningen i juni


Användarnivå 4
Emblem +5
Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon. För information om fakturabetalning, se här.

I följande artikel finner du relevant information om dragningen som sker i juni månad. Du finner i fet text de datum som är viktiga att hålla koll på under betalningsperioden för juni. 💸

  • Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
  • Om en dragning inte går igenom får du SMS och ett mejl om detta
  • Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:
Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot vi försöker dra ifrån (se detaljspecifikation)
Fel kort står registrerat hos oss (byt betalkort)
Bankkortet som är anslutet har gått ut eller är spärrat (byt betalkort)

Den 10onde juni kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (utöver nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.

Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till och med den 17onde juni (du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik 👍). Därefter kommer ditt abonnemang att spärras för utgående och inkommande trafik om betalningen inte inkommit.
I samband med detta skickar vi ut en påminnelsefaktura från Alektum Group.

Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som finns på påminnelsen och vi har inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort (inte heller manuellt).

Ditt första brev från Alektum är alltså inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.

När du betalat till Alektum kommer betalningen till oss inom 3-5 bankdagar och då släpps även spärren per automatik. Vi bekräftar såklart även detta till dig via SMS och mejl.

Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du kika här och mer information om kortbetalning här.

Svar

Var först med att svara!

Svara


Static Template