betalningsinfo

Viktiga datum & information om betalningen i mars


Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2158 kommentarer
Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon. För information om fakturabetalning, se här.



I följande artikel finner du relevant information om dragningen som sker i mars månad. Du finner i fet text de datum som är viktiga att hålla koll på under betalningsperioden för mars. 💸

  • Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
  • Om en dragning inte går igenom får du SMS och ett mejl om detta
  • Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:
Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot vi försöker dra ifrån (se detaljspecifikation)
Fel kort står registrerat hos oss (byt betalkort)
Bankkortet som är anslutet har gått ut eller är spärrat (byt betalkort)

Den 10onde mars kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (utöver nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.

Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till och med den 18onde mars (du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik 👍). Därefter kommer ditt abonnemang att spärras för utgående och inkommande trafik om betalningen inte inkommit.
I samband med detta skickar vi ut en påminnelsefaktura från Alektum Group.

Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som finns på påminnelsen och vi har inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort (inte heller manuellt).

Ditt första brev från Alektum är alltså inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.

När du betalat till Alektum kommer betalningen till oss inom 3-5 bankdagar och då släpps även spärren per automatik. Vi bekräftar såklart även detta till dig via SMS och mejl.

Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du kika här och mer information om kortbetalning här.

3 svar

Jag har ett nummer jag avslutade månads betalningen med dig för att betala Kontnatkort men det stoppades permanent hur kan jag få tillbaka



[Redigerat] - Kommentarens text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Jag är ny med dig. Jag gjorde en prenumeration med dig så jag ändrar inte mitt nummer. Varför säger du att du kommer att tjäna mig ett andra nummer
Om de inte är tillgängliga för inresa. Ge mig mina pengar först och sluta mig från att komma in.Jag ska berätta för alla mina vänner som vill dela med dig vad som hände med mig

ok

Svara


Static Template