Besvarat

Vill se kommande dragningar

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Varför kan jag inte se min framtida räkning?
icon

Bästa svar av Oskar 27 maj 2019, 10:47

Hej @Olaf!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sina betalningar.

Hos hallon betalar du alltid i förskott genom att vi den första vardagen i månaden genomför en dragning från ditt registrerade kort.

Vi presenterar i samma veva detaljspecfikationen för den månaden som du hittar på Mina sidor.

Anledningen till att vi inte kan presentera framtida räkningar, är för att du aldrig har någon bindningstid eller uppsägningstid hos oss.

Vi kan alltså inte veta att du är kvar hos oss som kund till nästkommande månader - även om vi så klart hoppas och önskar det.

Hoppas detta förtydligade situationen något, hojta gärna här i tråden om det är några fler frågetecken.

Ha en fin dag!
Visa original

6 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Olaf!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sina betalningar.

Hos hallon betalar du alltid i förskott genom att vi den första vardagen i månaden genomför en dragning från ditt registrerade kort.

Vi presenterar i samma veva detaljspecfikationen för den månaden som du hittar på Mina sidor.

Anledningen till att vi inte kan presentera framtida räkningar, är för att du aldrig har någon bindningstid eller uppsägningstid hos oss.
Vi kan alltså inte veta att du är kvar hos oss som kund till nästkommande månader - även om vi så klart hoppas och önskar det.

Hoppas detta förtydligade situationen något, hojta gärna här i tråden om det är några fler frågetecken.

Ha en fin dag!

Bäste Hallonmoderator,

Att kund inte “tillåts” se avbockad månads ackumulerade betalning inför betalning i slutet av den månaden, känns mycket oanvändarvänligt. Ni som mobiloperatör Hallon/Tre.se har självklart dessa uppgifter till handa. Kostnader som belastar valt abonnemang utöver det som gäller under normalt avtal, sker då och då. Betaltjänster fram för allt. 
Er tidigare förklaring att Ni inte vet om jag är kvar i nästa månad som kund, känns som ett “God Dag yxskaft”-svar. 
I mitt fall har dragning gjorts den första i månaden därpå. Kom denna summa/dragning som en “blixt från klar himmel” för Er på Hallon/Tre.se samma dag som jag ser det Mitt konto? Vad är problemet att redovisa löpande under aktuell månad?  

Vore tacksam för ett svar som inte hänvisar Mig som redan existerande kund till eventuellt icke existerande kund nästa månad!

/Oktoberkund med Hallon i luren!

Bäste Hallonmoderator,

Att kund inte “tillåts” se avbockad månads ackumulerade betalning inför betalning i slutet av den månaden, känns mycket oanvändarvänligt. Ni som mobiloperatör Hallon/Tre.se har självklart dessa uppgifter till handa. Kostnader som belastar valt abonnemang utöver det som gäller under normalt avtal, sker då och då. Betaltjänster fram för allt. 
Er tidigare förklaring att Ni inte vet om jag är kvar i nästa månad som kund, känns som ett “God Dag yxskaft”-svar. 
I mitt fall har dragning gjorts den första i månaden därpå. Kom denna summa/dragning som en “blixt från klar himmel” för Er på Hallon/Tre.se samma dag som jag ser det Mitt konto? Vad är problemet att redovisa löpande under aktuell månad?  

Vore tacksam för ett svar som inte hänvisar Mig som redan existerande kund till eventuellt icke existerande kund nästa månad!

/Oktoberkund med Hallon i luren!

Hejsan @Stafdune!

Det blir en krock eftersom detaljspecifikationer genereras eftersläpande och våra kunder betalar i förskott i början av varje månad - så dom kommer samtidigt. Specificering av användande live är något som är intressant, och nu med Mina sidor 2.0 är något som kanske kan komma till framtiden; men samtidigt är vi en lågprisoperatör så vi kommer inte att ha alla “premiumtjänster” som exempelvis vår systeroperatör Tre har.

Hej svarare (?),

Tack för svaret. Dock ger Er förklaring utrymme för fler frågor.

• 1. Den “krock” Ni beskriver, borde rimligtvis tillhöra två olika moment. A: Att Ni får in Era betalningar. B: Samt vad jag som kund är skyldig Er. Själva specificeringen löpande måste Ni alltid kunna se med en viss fördröjning och därmed kunna redovisa för kund innan den 1 i varje månad.
  •  2. Många företag/koncerner använder brytdatum vid betalning av deras fakturor. T.ex. den 15 i varje månad. Använder inte Hallon brytdatum?
  • 3. Köper att Ni är “lågprisoperatör”. Jag betalar för vad jag får. Men även Ni borde vara beroende av att kunder finner Era tjänster användbara. Att som kund kunna få en specifikation, för att kunna planera sin betalning inför den sista i månaden. Är ingen “premiumtjänst”.

/Behov av specifikation innan betalnings kund.

1. Den “krock” Ni beskriver, borde rimligtvis tillhöra två olika moment. A: Att Ni får in Era betalningar. B: Samt vad jag som kund är skyldig Er. Själva specificeringen löpande måste Ni alltid kunna se med en viss fördröjning och därmed kunna redovisa för kund innan den 1 i varje månad.

2. Många företag/koncerner använder brytdatum vid betalning av deras fakturor. T.ex. den 15 i varje månad. Använder inte Hallon brytdatum?

1. Sammanställningen av användande från föregående månad sker vid kalendermånadsskiftet vilket är samtidigt som dragningarna genomförs.
  2. Brytdatumet är vid kalendermånadsskifte, samtidigt som användande sammanställs och dragningarna genomförs. Till min kännedom vet jag inte av operatörer som använder andra datum än kalendermånadskifte som brytdatum.

3. Köper att Ni är “lågprisoperatör”. Jag betalar för vad jag får. Men även Ni borde vara beroende av att kunder finner Era tjänster användbara. Att som kund kunna få en specifikation, för att kunna planera sin betalning inför den sista i månaden. Är ingen “premiumtjänst”.

1. Om vad du beskriver är ett behov inför betalning kanske hallon inte är rätt val som mobiloperatör. Vi gör saker och ting annorlunda från andra operatörer och det är helt okej att det inte passar alla. Vårt mål är att det ska vara så enkelt som möjligt att vara hallonkund; och verkligheten är att det är på gott och ont för vissa har behov av mer än vad vi erbjuder.

Hej,

Tack för svaret!

Informativt. Speciellt Ert brytdatum... sätter situationen i ett förklarande läge. Får ta Mig en funderare om mobiloperatören Hallons användarvänlighet för sina kunder.

Som jag ser de nu. Kan Era kunder inte planera med den totala utgiften för sina mobilkostnader innan den sista i månaden. Ett "behov" som är grundläggande för många människor.

/Den sista i månaden.

Svara

Static Template