❕ Viktig information & datum om betalningen i januari


Användarnivå 4
Emblem +5

 :white_check_mark:  Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon.
:negative_squared_cross_mark:  För information om fakturabetalning, klicka här.

 



I denna artikel finner du relevant information om betalningen som sker i januari månad. Du finner de datum som är viktiga att hålla koll på under betalningsperioden för januari fet text

Allmänt om kortbetalning:

  • Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
  • Om en dragning inte går igenom får du SMS samt ett mejl om detta

Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:

 



:exclamation: Viktiga datum

 

  :warning:  Den 8e januari kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (endast nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.


Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till och med den 14:e januari; du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik. Om din betalning inte har inkommer innan dess skickar vi ut en påminnelsefaktura genom vår partner Alektum Group.


Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som du finner på påminnelsen. Vid detta lag har vi inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort.

:bangbang:  Ditt första brev från Alektum är inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.
 

 :warning:  Den 22a januari kommer ditt abonnemang även att spärras för inkommande trafik om betalningen inte inkommit.


En bankgirobetalning tar normalt sätt mellan 1-3 bankdagar innan den når mottagaren. När Alektum Group mottagit din betalning hävs spärren automatisk så snart kapitalet lagts över till oss, vilket burkar ske inom 1-2 bankdagar. Vi meddelar dig per SMS samt med ett mejl när spärren har hävts. 

Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du klicka här och mer information om kortbetalning finns om du klickar här.


2 svar

Hej Hallon! 

Det har skett misslyckade betalningar angående mitt abonnemang hos er. Hade missat att ni vill att jag betalar två månader. 

Det är röd dag både måndag och tisdag och jag vill betala för abonnemanget.

Jag undrar om ni försöker dra pengar på måndag eller tisdag? 

Med vänliga hälsningar

Zoz

Användarnivå 4
Emblem +5

Hej @Zoz!


Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår givetvis att man vill betala sin månadskostnad och vi kommer kontinuerligt att göra dragningar från ditt registrerade kort fram till och med den 14e januari.

Du hittar svaret här ovanför i artikeln:

Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till och med den 14:e januari; du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik. Om din betalning inte har inkommer innan dess skickar vi ut en påminnelsefaktura genom vår partner Alektum Group.

 

​​​​​​​Ha en fin dag :)

Svara


Static Template