❕ Viktiga datum & information om betalningen i december

  • 30 November 2021
  • 0 kommentarer
  • 9169 visningar
❕ Viktiga datum & information om betalningen i december
  • Community Manager
  • 1145 kommentarer

2021-12-14: Problemet verkar ha löst sig för kunder som stött på detta. Observera nya handlingsdatum i hänsyn till detta.

Kortbyte med webbläsaren Microsoft Edge har rapporterats fungera.

Vi ber dig att kontakta kundservice om du fortsätter uppleva problem så att vi kan se närmare på problemet du upplever individuellt.

2021-12-08: Vi har uppmärksammat att en del av våra kunder upplever problem att byta kort som vi misstänker är ett verifikationsproblem hos tredjepart. Av den anledningen har vi därför beslutat att tillfälligt stoppa blockeringen av utgående trafik som skulle träda i kraft 9:e december. Vi fortsätter undersöka problemet internt samt tillsammans med externa partners. 

 ​​​​​:white_check_mark:  Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon.
 :negative_squared_cross_mark:  För information om fakturabetalning, klicka här.

 

I denna artikel finner du relevant information om betalningen som sker nu i december. Du finner de datum som är viktiga att hålla koll på under denna betalningsperiod i fet text

 


 

Allmänt om kortbetalning:

 

  • Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
  • Om en dragning inte går igenom får du SMS samt ett mejl om detta


Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:

 

 

 

 


:exclamation: Viktiga datum

 

  :warning:  Den 16:e december kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (endast nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.


Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till den 22:a december. Du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik. Om din betalning inte har inkommer innan dess skickar vi ut en påminnelsefaktura genom vår partner Alektum Group.


Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som du finner på påminnelsen. Vid detta lag har vi inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort

 

:bangbang:  Ditt första brev från Alektum är inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.

 

 :warning:  Den 29:e december kommer ditt abonnemang även att spärras för inkommande trafik om betalningen inte inkommit.

 
En bankgirobetalning tar normalt sätt mellan 1-3 bankdagar innan den når mottagaren. När Alektum Group mottagit din betalning hävs spärren automatisk så snart kapitalet lagts över till oss, vilket burkar ske inom 1-2 bankdagar. Vi meddelar dig per SMS samt med ett mejl när spärren har hävts. 

Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du klicka här och mer information om kortbetalning finns om du klickar här.


Detta ämne är stängt för kommentarer
Static Template