✔️ Denna information berör enbart dig som är kortkund hos hallon.
✖️ För information om fakturabetalning, klicka här.
I denna artikel finner du relevant information om betalningen som sker nu i juni. Du finner de datum som är viktiga att hålla koll på under denna betalningsperiod i fet text.
Allmänt om kortbetalning:
- Vi försöker dra pengar från ditt kort från och med den första varje månad
- Om en dragning inte går igenom får du SMS samt ett mejl om detta
Vanliga anledningar till att dragningen inte går igenom:
- Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot vi försöker dra från (se "Misslyckad betalning/dragning")
- Fel kort står registrerat hos oss (Se “Byt betalkort”)
- Bankkortet som är anslutet har gått ut eller är spärrat (Se “Byt betalkort”)

! Viktiga datum
Den 8:e juni kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik (endast nödsamtal). Om dragningen går igenom efter detta hävs spärren per automatik.
Vi kommer att försöka dra pengar från ditt konto till den 19:e juni . Du behöver alltså inte kontakta oss för att be oss göra en ny dragning manuellt innan dess, det sker per automatik. Om din betalning inte har inkommer innan dess skickar vi ut en påminnelsefaktura genom vår partner Alektum Group.
Från och med detta behöver du göra en manuell betalning med de uppgifter som du finner på påminnelsen. Vid detta lag har vi inte längre möjlighet att göra dragningsförsök från ditt kort
Ditt första brev från Alektum är inte ett inkassokrav utan en påminnelsefaktura.
Den 26:e juni kommer ditt abonnemang även att spärras för inkommande trafik om betalningen inte inkommit.
En bankgirobetalning tar normalt sätt mellan 1-3 bankdagar innan den når mottagaren. När Alektum Group mottagit din betalning hävs spärren automatisk så snart kapitalet lagts över till oss, vilket burkar ske inom 1-2 bankdagar. Vi meddelar dig per SMS samt med ett mejl när spärren har hävts.
Vill du läsa mer om misslyckad betalning kan du klicka här och mer information om kortbetalning finns om du klickar här.