Autogiro

Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1952 kommentarer

Det är inte alltid lätt att hålla koll på alla fakturor som ska betalas in varje månad, och därför erbjuder vi såklart även våra fakturakunder att ha autogiro.

Hur skaffar jag autogiro?
Du anmäler autogiro som fakturakund genom att klicka här och fylla i formuläret.
Under Kundnummer kan du skriva in ditt personnummer.

Därefter väljer du Signera och godkänner ansökan med bank-ID.

ee0c5832-1e4d-43f7-b316-146b8f24ebf5.png

Vem kan ha autogiro?
Alla våra kunder som har fakturabetalning via Arvato idag kan registrera autogiro via länken ovan.

Hur fungerar autogiro?
När du har autogiro behöver du inte göra en manuell inbetalning varje månad, utan istället kommer pengarna för ditt abonnemang dras automatisk varje månad på förfallodagen på fakturan.

:warning:  Du får fortfarande en faktura per mejl när du har autogiro, så du vet hur mycket som kommer dras från ditt konto och när.

12 svar

Hejsan vilken faktura skickar ni mitte månaden jag fattar inte och vrf ni vill inte skicka att man kan betala sista datum med alla sina faktura
Men nu jag vill ha all mina fakturoror tillbaka att betala sin jag måste få mina fakturoror sista datum att inte glömma detta jag hoppas att ni fattar
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan vilken faktura skickar ni mitte månaden jag fattar inte och vrf ni vill inte skicka att man kan betala sista datum med alla sina faktura
Men nu jag vill ha all mina fakturoror tillbaka att betala sin jag måste få mina fakturoror sista datum att inte glömma detta jag hoppas att ni fattar

Hej @Hamid hosseini!

Vi har inte möjlighet att ändra förfallodagen på dina fakturor, utan det är runt den 12:e varje månad som fakturan förfaller.
Tar det tid tills autogiro aktiveras? eller aktiveras den direkt?
Tar det tid tills autogiro aktiveras? eller aktiveras den direkt?
Minst 5 bankdagar skulle jag säga. Tänk på att innevarande månad när autogirot etableras inte omfattas, så att du inte missar en faktura. ☺

Var hittar jag betalar-/kundnummer?

Användarnivå 6
Emblem +8

Var hittar jag betalar-/kundnummer?

Hej! Se enligt nedan från artikeln: 

Hur skaffar jag autogiro?
Du anmäler autogiro som fakturakund genom att klicka här och fylla i formuläret.
Under Kundnummer kan du skriva in ditt personnummer.

Hej 
Jag ska ha bytt bank, & därför ska min autogiro betalning inte kunnat dras av (som det tidigare gjorts när jag var hos Nordea). Idag har jag Handelsbanken. Ni har stängt ner det så att jag inte kan ringa, skicka sms & komma åt nätverk i mobilen.

Skulle ni kunna hjälpa mig & ordna det så att ni drar av från rätt konto, & så att jag kan ringa igen..?

Hej 
Jag ska ha bytt bank, & därför ska min autogiro betalning inte kunnat dras av (som det tidigare gjorts när jag var hos Nordea). Idag har jag Handelsbanken. Ni har stängt ner det så att jag inte kan ringa, skicka sms & komma åt nätverk i mobilen.

Skulle ni kunna hjälpa mig & ordna det så att ni drar av från rätt konto, & så att jag kan ringa igen..?

Hejsan! Jag flyttade din tråd till denna som visar dig hur och vart du kan ansöka om autogiro, vilket du kan göra på nytt ifall du bytt bank. :slight_smile:

Hejsan jag har två abunmang en till mig o en till min fru men en av de va 99 kr månaden min är 150 kr månaden men ni drar från min kontot 386 kr månaden kan jag veta varför eller ni lura folket ?

Annars de let att man byta med annan apretor ni vet detta eller 

Jag har köpt ett abonnemang till min svärmor på mitt VISA kort. Nu vill jag att hon skall “ta över” betalningen för abonnemanget  med Autogiro. Eftersom hon inte har Internet eller Mobilt BankId så skulle jag vilja ha en papperskopia att fylla i för henne.  Eller det kanske går att lösa på ett smartare sätt...

Är detta möjligt ?

Användarnivå 6
Emblem +8

Jag har köpt ett abonnemang till min svärmor på mitt VISA kort. Nu vill jag att hon skall “ta över” betalningen för abonnemanget  med Autogiro. Eftersom hon inte har Internet eller Mobilt BankId så skulle jag vilja ha en papperskopia att fylla i för henne.  Eller det kanske går att lösa på ett smartare sätt...

Är detta möjligt ?

Hejsan @Merann!

Om du är kortkund hos oss kan du inte registrera autogiro, utan enbart ett annat kort. Det är enbart fakturakunder som kan välja autogiro som betalmetod. 

Däremot kan ni om ni önskar byta kort på Mina sidor till hennes betalkort. Vissa banker godkänner att du godkänner kortköp online med vanlig bankdosa :blush:

Hur gör jag då för att svärmor skall bli fakturakund och därefter kunna betala med Autogiro ?

Hon har ingen förmåga att hantera någon bankdosa så det måste bli Autogiro.

Kenneth

Svara