Fakturakund? Se hit! Nu byter vi fakturapartner till Billogram

• 27 oktober 2020
  • 0 kommentarer
  • 6896 visningar

Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1897 kommentarer

Från och med i november kommer du som betalar ditt abonnemang med faktura istället för att betala genom Arvato få din faktura via vår nya fakturapartner - Billogram. 

Vad bytet innebär och all information du kan behöva innan bytet hittar du i denna artikel.

När genomförs bytet? 🗓️

Från och med imorgon kommer du att få dina fakturor skickade genom Billogram istället för Arvato. 

Det innebär att du nu i oktober månad betalar in din faktua som vanligt via Arvato, men nästa månad kommer du istället få fakturan hos Billogram.

Var hittar jag min faktura framöver? 📍

Du kommer få dina fakturor skickade till dig per mejl varje månad, precis som tidigare. Nu kommer du dock istället få en länk i mejlet som tar dig vidare till din fakturaspecifikation samt dina olika betalningsalternativ.

Du kommer kunna betala via autogiro eller bankgiro. Om du har autogiro sedan tidigare hos Arvato kommer ditt autogiromedgivande föras över automatiskt till Billogram. 

Om du vill kika på fakturan i efterhand kan du hitta den antingen via ditt mejl från Billogram, alternativt på Mina sidor precis som vanligt.

Vad behöver jag själv göra? 🤷

Ingenting alls, faktiskt! Bytet sker per automatik. Du behöver inte lämna dina uppgifter eller uppdatera din information hos Billogram, utan vi sköter allting åt dig. Enkelt va? 

Observera dock att det är ett nytt bankgiro du betalar till på din nya faktura.

Betalning av mobiltelefon 📱

Om du betalar för en mobiltelefon hos Arvato idag kommer denna inte att överföras till Billogram, utan din mobiltelefon kommer fortsatt betala hos Arvato. 

Det betyder alltså att om du betalar för både abonnemang och mobil hos Arvato idag kommer din fortsatta betalning ske på två olika fakturor. Ditt abonnemang betalar du hos Billogram, och din mobiltelefon fortsätter du att betala hos Arvato. 

Svar

Var först med att svara!

Svara