Abonnemang 🆚 Kontantkort - vad ska jag vĂ€lja?

• 29 januari 2019
  • 2 kommentarer
  • 15271 visningar

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2100 kommentarer

Det Àr inte alltid lÀtt att veta vad du ska vÀlja nÀr du byter operatör och det beror sÄklart pÄ vilka behov du har samt hur du anvÀnder din mobiltelefon. Nedan har vi gjort en jÀmförelse dÀr du ser för och nackdelar med de bÄda.

Vad Àr skillnaden mellan abonnemang & kontantkort?

Den största skillnaden mellan abonnemang och kontantkort Àr att du med kontantkort vÀljer nÀr du vill fylla pÄ ditt saldo. Du behöver inte alltid göra det en gÄng i mÄnaden om det Àr sÄ att du inte anvÀnder kortet regelbundet.

NÄgonting annat som pÄverkas Àr möjligheten att ringa betalsamtal och skicka betal-SMS. Detta kan du inte göra med kontantkort, dÀremot kan du göra det pÄ ett abonnemang. DÄ debiteras det mot nÀstkommande mÄnad.

Du kan inte heller ta med ditt kontantkort utanför Sverige, sÄ om du ska ut och resa eller pendlar till utlandet dÄ och dÄ och vill anvÀnda ditt nummer behöver du ha ett abonnemang och inte ett kontantkort. Kontantkort fungerar bara i Sverige.

NÀr det gÀller att ringa till utlandet frÄn Sverige gÄr det med bÄde och, dÀremot mÄste du köpa ett vÀrdebevis som heter Utland 100 till ditt kontantkort för att det ska fungera. Det gÄr bara att köpa hos ATG-ombud, alltsÄ inte online eller genom att kontakta oss.

PÄ kontantkort kan du inte spara din surf, utan det gÀller bara pÄ abonnemang.

PĂ„ vĂ„ra abonnemang kan du vĂ€lja mellan 4 GB – 100 GB data per mĂ„nad, och pĂ„ kontantkort Ă€r det 4 GB – 25 GB du kan vĂ€lja mellan nĂ€r du gör din pĂ„fyllning.

Vad ska jag vÀlja?

Vilket du vÀljer fÄr du basera pÄ hur din vardag och ditt anvÀndande ser ut, samt hur mycket du anvÀnder din telefon.

Abonnemang:
- Jag anvÀnder min telefon mycket ofta, utan lÀngre uppehÄll
- Jag vill kunna spara min surf om jag inte anvÀnder upp den
- NÀr jag Àr i utlandet vill jag kunna anvÀnda mitt nummer
- Jag surfar mer Àn 25 GB per mÄnad
- Jag vill att pengar automatiskt dras frÄn mitt konto

Kontantkort:
- Jag anvÀnder inte mitt nummer i utlandet
- Jag behöver inte ringa nÄgra betalsamtal eller SMS
- Jag anvÀnder inte mitt nummer sÀrskilt regelbundet, ibland med lÀngre uppehÄll
- Jag vill aktivt genomföra mina betalningar

2 svar

Kan man göra nummerflytt till ett kontantkort?

AnvÀndarnivÄ 1

Kan man göra nummerflytt till ett kontantkort?

Hejsan @Riccard! 

SÄ lÀnge ditt kontatnkort Àr registrerat i ditt personnummer och numret du vill flytta in sÄ fungerar det alldelses utmÀrkt:grinning:

Allt gott!

Svara

Static Template