F.A.Q.

Betala med kort - vanliga frĂ„gor & svar 💳

  • 4 februari 2019
  • 3 kommentarer
  • 34319 visningar

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2161 kommentarer

MÄnga av vÄra kunder anvÀnder sig utav kortbetalning idag, enkelt och smidigt! DÀremot kan det sÄklart uppstÄ frÄgor eller funderingar - sÄ vi har samlat ihop och besvarat de vanligaste frÄgorna hÀr. 

 


 

💳 Hur fungerar betalningen?
NÀr du betalar via kort görs en dragning den första vardagen varje mÄnad pÄ det konto som tillhör det kort du registrerat hos oss.

💳 Det har inte dragits nĂ„gra pengar Ă€nnu. Varför?
Ibland uppstÄr tekniska utmaningar som gör att dragningen pÄ kortet kan bli en aning försenad. SÄ lÀnge du inte fÄtt ett mejl om att betalningen har misslyckats Àr det alltsÄ inget som blivit tokigt och du kan avvakta med att kontakta oss. Vi gör nÀmligen hela 3 dragningsförsök per dygn.

💳 Vilka kort accepterar ni?
Kortet du betalar med kan vara nÄgot av följande:

VISA​​​​​
VISA Electron
Mastercard

Det spelar ingen roll vem som stÄr som kortinnehavare dÄ det finns mÄnga familjer dÀr du delar bankkort. Dock mÄste du se till sÄ kortet Àr öppet för internetköp hos din bank.
Du kan inte anvÀnda Maestro eller e-kort.

💳 Vad hĂ€nder om jag inte betalar?
Skulle den första dragningen inte gĂ„ igenom görs fortsatta försök till dragning de nĂ€rmaste dagarna – och dĂ„ tre försök per dag. Varje gĂ„ng en dragning misslyckas kommer du uppmĂ€rksamma dig om det per bĂ„de SMS och mejl.

GÄr ingen av dessa dragningar igenom kommer abonnemanget till slut att spÀrras för all utgÄende trafik, och vÄra dragningsförsök upphör. DÄ kommer vÄr partner Alektum Group skicka hem en pÄminnelse till dig per brev.

SpÀrren pÄ abonnemanget gÀller alltsÄ för all utgÄende trafik (samtal, SMS och surf), och du kan fortfarande ta emot samtal och SMS som vanligt. SpÀrren hÀvs per automatik pÄ abonnemanget nÀr betalningen har inkommit till oss.

 


 

Varför har jag fÄtt en betalningspÄminnelse frÄn Alektum Group?
Detta beror pÄ att dina dragningar inte har gÄtt igenom, och att du istÀllet behöver göra en manuell betalning med de uppgifter som finns pÄ pÄminnelsen. Ditt första brev frÄn Alektum Àr alltsÄ inte ett inkassokrav utan en pÄminnelsefaktura.

NÀr du betalat till Alektum kommer betalningen till oss inom 3-5 bankdagar och dÄ slÀpps Àven spÀrren per automatik. Vi bekrÀftar sÄklart Àven detta till dig via SMS och mejl.


3 svar

Hej!

Jah Ă€r pĂ„ “hallon.se - Mina Sidor”. Hur Ă€ndrar jag VISA kort efter jag fĂ„r en ny?

Tak MVH Marko

 

Edit: Self svarar:

hallon.se

→  Jag vill logga in med min mejladress

→  Logga in

→  Mitt Halon

→  Mina Sidor

→  Mina uppgifter

  Betalmetod   Kortnummer

→  Ändra

 

 

 

 

Hur fÄr jag bort mitt kort

 

Hej, jag har sagt upp min abonnemang. Men du har tagit pengar av mitt konto?

Svara


Static Template