guide

Byta betalkort


Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 2112 kommentarer

 Har du fått ett nytt kort eller bytt bank? Även om det är samma kortnummer men nytt utgångsdatum och CVC-/CVV-kod så kommer du behöva uppdatera det på Mina sidor.

 




Här har vi sammanställt en guide där du ser hur du går till väga.

:one:  Välj Betalningar

 

 

:two: Välj Ändra kortuppgifter

 

:three:  Välj den korttyp du har

026f4911-a091-47d2-b83d-e332b1a3fb8a.png

 

:five: Fyll i din kortinformation och välj sedan Spara kortdata för senare användning

725cee22-5508-4bc1-a764-4895ba993089.png

 

När du byter kort reserverar vi 1:- på ditt konto som även återbetalas omgående, detta för att kontrollera att kortet du skrivit in är giltigt och kopplat till ett konto. Pengarna betalas dock tillbaka inom 3 bankdagar.


18 svar

Hej, punkt två fungerar ej då 'ändra' ej finns för val, se bifogat screenshot.

https://bit.ly/2wjglH5
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej, punkt två fungerar ej då 'ändra' ej finns för val, se bifogat screenshot.

https://bit.ly/2wjglH5




Hejsan @Användarnamn!



Tack för ditt inlägg och för att du har uppmärksammat detta! Att knappen inte finns beror på att du har faktura som betalmetod idag, och då är det inte möjligt att byta till kort/byta betalkort. 😊



Ha en superfin måndag!
Hur fungerar det om man vill att kostnaden dras från ett konto som inte är kopplat till kort? Ett problem jag har...
Användarnivå 6
Emblem +8
Hur fungerar det om man vill att kostnaden dras från ett konto som inte är kopplat till kort? Ett problem jag har...



Hej @Biss!



Idag är detta inte en möjlighet vi erbjuder, utan du behöver ha ett kort kopplat till konto du vill att vi göra dragningen ifrån. Du kan även kontakta oss när du tecknar abonnemanget för att betala via faktura och därefter anmäla autogiro. Observera dock att du inte kan ändra till faktura som betalmetod om du redan betalar med kort.



Ha en fin dag!
Hi. Trying to change the card number. Filling up the form, my bank is approving card transaction for 1 SEK, but Hallon says that confirmation was not received. My old card was from same bank. Could it be fixed somehow? I can not pay for my number because this issue.



MVH

Slava
Användarnivå 6
Emblem +8
Hi. Trying to change the card number. Filling up the form, my bank is approving card transaction for 1 SEK, but Hallon says that confirmation was not received. My old card was from same bank. Could it be fixed somehow? I can not pay for my number because this issue.



MVH

Slava




Hi Slava!



What kind of card is it? All cards are not accepted for payment.
Hej jag har 2 st nummer på mitt konto. Mitt huvud abonnemang som har faktura som betalsätt.

Sedan beställde jag ett kontantkort till min lilla grabb och betalade det med kort. Nu har kontatkortets 30 dagar löpt ut och jag skulle fylla på med 30 dagar extra på det sim kortet men får då felmeddelandet att kreditkortet inte längre är giltigt (jag har fått ett nytt mastercard från min bank med ny CCV).



Men när jag ska gå in och uppdatera kortuppgifterna går inte det. Det står bara "Faktura" som betalsätt?



Hur ska jag göra?



Mvh Conny
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej jag har 2 st nummer på mitt konto. Mitt huvud abonnemang som har faktura som betalsätt.

Sedan beställde jag ett kontantkort till min lilla grabb och betalade det med kort. Nu har kontatkortets 30 dagar löpt ut och jag skulle fylla på med 30 dagar extra på det sim kortet men får då felmeddelandet att kreditkortet inte längre är giltigt (jag har fått ett nytt mastercard från min bank med ny CCV).



Men när jag ska gå in och uppdatera kortuppgifterna går inte det. Det står bara "Faktura" som betalsätt?



Hur ska jag göra?



Mvh Conny




Halloj Conny! 😊



Du kan fylla på kontantkortet via hallon.se/ladda om du behöver använda dig utav ett annat kort. I dagsläget finns tyvärr inte möjlighet att byta via Mina sidor om du har fått ett nytt kort och har fakturabetalning på ditt abonnemang. Men vi jobbar på det!

Hej,

Min mormor har hallon, och har nu bytt kort. 
De kommer inte ihåg vilka inlog de har till er hemsida, och har därför svårt att byta betalsätt till det nya kortet som de precis fått. 

De får nu massa meddelanden om att kortet kommer låsas inom 24 timmar om det inte går att dra kostnaden för avtal, från det gamla kortet. 

Hur löser vi detta?

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @RobertM

Om din mormor inte kommer ihåg hennes lösenord till Mina Sidor kan hon klicka på ‘Glömt lösenord’ när hon försöker logga in så går det att ordna upp ett nytt lösenord.

Nu har jag försökt med två olika kort och att uppdatera kortuppgifter fungerar uppenbarligen inte. När jag ska konfirmera bytet så skickas jag vidare till ett säkerhetsfönster hos Mastercard. På andra sidor när jag ska betala något så skickas en kod som då ska fyllas i. I detta fall kommer jag tillbaka till ursprungssidan dvs. tillbaka till ruta 1. Det loopas tillbaka och jag kan inte utföra bytet. Nu har jag fått två påminnelser med extra avgifter och tycker detta inte är ok. Så klart att ni ta betalt för era tjänster men då måste ni veta hur man tar betalt annars går det inte. 
Lös det snarast tack då vi är borta på semester och förväntar mig nya påminnelser när jag är tillbaka i annat fall.

För att byta betalkort krävs nog att Nets fungerar. Just nu går det inte att byta betalkort pga Nets strular som vanligt.

Hur säkerställer jag att jag inte får några extra kostnader pga att mitt gamla korts giltighetstid har löpt ut och Nets strular så det inte går att ändra betalkort? 

Hej.

Försöker byta betalkort, eftersom mitt tidigare gått ut, men får bara medelandet:

“Fel på parameter som skickats till Nets.Betalningen kunde inte genomföras.
Försök igen eller välj annan betalningsmetod.”

 

Kortet, Mastercard, är öppet för internetköp och fungerar felfritt på andra tjänster.

Hej.

Försöker byta betalkort, eftersom mitt tidigare gått ut, men får bara medelandet:

“Fel på parameter som skickats till Nets.Betalningen kunde inte genomföras.
Försök igen eller välj annan betalningsmetod.”

 

Kortet, Mastercard, är öppet för internetköp och fungerar felfritt på andra tjänster.

 

Jag får exakt samma felmeddelande! Har kontrollerat kortet med min bank och det är inget fel på kortet. Försöket skickas inte ens från Nets till banken så min bank kan inte se vad det är som går fel.

 

 

Hej.

Försöker byta betalkort, eftersom mitt tidigare gått ut, men får bara medelandet:

“Fel på parameter som skickats till Nets.Betalningen kunde inte genomföras.
Försök igen eller välj annan betalningsmetod.”

 

Kortet, Mastercard, är öppet för internetköp och fungerar felfritt på andra tjänster.

 

Jag får exakt samma felmeddelande! Har kontrollerat kortet med min bank och det är inget fel på kortet. Försöket skickas inte ens från Nets till banken så min bank kan inte se vad det är som går fel.

 

 

Verkar som att Nets är nere igen…

“We are currently having a Major Network outage which is affecting multiple services. Including but not limited to these services: Phone systems unavailable BankID Bankart Nexi Lunar Netaxep NemID Esecurity Eboks Dekningskontrol NICS Efaktura Straksbetaling (VIPPS)”
15:35 CEST
01-11-2020

https://www.nets.eu/Pages/operational-status.aspx

He!

Har exakt samma problem när jag ska byta kort. Vad händer då vid månadsskiftet?

Det syns inte att jag bytt kort. Jag har kört 100 gånger nu. Det går igenom hela vägen till 1,00 sek

Nets men nya kortet syns inte och ni lyckas inte dra pengar….

Användarnivå 6
Emblem +1

Du behöver kontakta kundtjänsten:

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Svara


Static Template