Byta betalkort

Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1951 kommentarer

Har du fått ett nytt kort eller bytt bank? Även om det är samma kortnummer men nytt utgångsdatum och CVC-/CVV-kod så kommer du behöva uppdatera det på Mina sidor.

Här har vi sammanställt en guide där du ser hur du går till väga.

:one:  Välj Betalningar

:two: Välj Ändra kortuppgifter

:three:  Välj den korttyp du har

026f4911-a091-47d2-b83d-e332b1a3fb8a.png

:five: Fyll i din kortinformation och välj sedan Spara kortdata för senare användning

725cee22-5508-4bc1-a764-4895ba993089.png

När du byter kort reserverar vi 1:- på ditt konto som även återbetalas omgående, detta för att kontrollera att kortet du skrivit in är giltigt och kopplat till ett konto. Pengarna betalas dock tillbaka inom 3 bankdagar.

37 svar

Hej, punkt två fungerar ej då 'ändra' ej finns för val, se bifogat screenshot.
https://bit.ly/2wjglH5
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej, punkt två fungerar ej då 'ändra' ej finns för val, se bifogat screenshot.
https://bit.ly/2wjglH5

Hejsan @Användarnamn!

Tack för ditt inlägg och för att du har uppmärksammat detta! Att knappen inte finns beror på att du har faktura som betalmetod idag, och då är det inte möjligt att byta till kort/byta betalkort. 😊

Ha en superfin måndag!
Hur fungerar det om man vill att kostnaden dras från ett konto som inte är kopplat till kort? Ett problem jag har...
Användarnivå 6
Emblem +8
Hur fungerar det om man vill att kostnaden dras från ett konto som inte är kopplat till kort? Ett problem jag har...

Hej @Biss!

Idag är detta inte en möjlighet vi erbjuder, utan du behöver ha ett kort kopplat till konto du vill att vi göra dragningen ifrån. Du kan även kontakta oss när du tecknar abonnemanget för att betala via faktura och därefter anmäla autogiro. Observera dock att du inte kan ändra till faktura som betalmetod om du redan betalar med kort.

Ha en fin dag!
Hi. Trying to change the card number. Filling up the form, my bank is approving card transaction for 1 SEK, but Hallon says that confirmation was not received. My old card was from same bank. Could it be fixed somehow? I can not pay for my number because this issue.

MVH
Slava
Användarnivå 6
Emblem +8
Hi. Trying to change the card number. Filling up the form, my bank is approving card transaction for 1 SEK, but Hallon says that confirmation was not received. My old card was from same bank. Could it be fixed somehow? I can not pay for my number because this issue.

MVH
Slava

Hi Slava!

What kind of card is it? All cards are not accepted for payment.
Hej jag har 2 st nummer på mitt konto. Mitt huvud abonnemang som har faktura som betalsätt.
Sedan beställde jag ett kontantkort till min lilla grabb och betalade det med kort. Nu har kontatkortets 30 dagar löpt ut och jag skulle fylla på med 30 dagar extra på det sim kortet men får då felmeddelandet att kreditkortet inte längre är giltigt (jag har fått ett nytt mastercard från min bank med ny CCV).

Men när jag ska gå in och uppdatera kortuppgifterna går inte det. Det står bara "Faktura" som betalsätt?

Hur ska jag göra?

Mvh Conny
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej jag har 2 st nummer på mitt konto. Mitt huvud abonnemang som har faktura som betalsätt.
Sedan beställde jag ett kontantkort till min lilla grabb och betalade det med kort. Nu har kontatkortets 30 dagar löpt ut och jag skulle fylla på med 30 dagar extra på det sim kortet men får då felmeddelandet att kreditkortet inte längre är giltigt (jag har fått ett nytt mastercard från min bank med ny CCV).

Men när jag ska gå in och uppdatera kortuppgifterna går inte det. Det står bara "Faktura" som betalsätt?

Hur ska jag göra?

Mvh Conny

Halloj Conny! 😊

Du kan fylla på kontantkortet via hallon.se/ladda om du behöver använda dig utav ett annat kort. I dagsläget finns tyvärr inte möjlighet att byta via Mina sidor om du har fått ett nytt kort och har fakturabetalning på ditt abonnemang. Men vi jobbar på det!

Hej. Vill byta belastnings kort eftersom den kommer att upphöra.

Hej. Vill byta belastnings kort eftersom den kommer att upphöra.

Hejsan @jafari!

Jag flyttade din tråd till denna där du hittar hur du byter betalkort. :-)

Hej

Jag försöker byta kort till ett Revolut VISA men av någon anledning så går det inte. 

Jag vill byta betalkort, hur gör jag

Ni vill att jag ändrar till nytt bankkort. Men var gör jag det?

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @mormor370PW

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Roaxba 

Här kan du se hur du byter betalkort. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :slight_smile:

Hej,

Min mormor har hallon, och har nu bytt kort. 
De kommer inte ihåg vilka inlog de har till er hemsida, och har därför svårt att byta betalsätt till det nya kortet som de precis fått. 

De får nu massa meddelanden om att kortet kommer låsas inom 24 timmar om det inte går att dra kostnaden för avtal, från det gamla kortet. 

Hur löser vi detta?

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @RobertM

Om din mormor inte kommer ihåg hennes lösenord till Mina Sidor kan hon klicka på ‘Glömt lösenord’ när hon försöker logga in så går det att ordna upp ett nytt lösenord.

Försöker byta betalkort men hittar ej hur jag ska göra. De instruktioner jag hittar synkar inte med hur det ser utanför mig. 

Hur ska jag ändra betalkort?

Jag har fått ett nytt betalkort. Var ändrar jag det någonstans?

Hej!

Varför ligger det gamla kortnumret kvar under betalningen efter att jag bytt kortnummer. Kan inte kolla att det nya verkligen gått in.

Hi there, I have two different contracts (one is a Mobile number and the other is a mobile broadband). I would like to change the payment method only for one of them. I don't find the option anywhere, how can I sort it? Basically I'd like to change the payment method for the mobile broadband but keep it as it is for my personal mobile number.

Försöker registrera ett nytt bankkort där betalning ska dras. Min mamma som är den som har kontot har ej bank id så jag lyckas inte! Vad gör jag? 
/Clas 

Får upp följande felmeddelande när jag ska ändra betalkort “Next stars 50518”. Hur kommer jag till sidan för att göra ändringarna?

Användarnivå 1

Hur ska jag ändra betalkort?

@amg 

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Svara