Byta betalkort


Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1950 kommentarer

 Har du fått ett nytt kort eller bytt bank? Även om det är samma kortnummer men nytt utgångsdatum och CVC-/CVV-kod så kommer du behöva uppdatera det på Mina sidor.

 




Här har vi sammanställt en guide där du ser hur du går till väga.

:one:  Välj Betalningar

 

 

:two: Välj Ändra kortuppgifter

 

:three:  Välj den korttyp du har

026f4911-a091-47d2-b83d-e332b1a3fb8a.png

 

:five: Fyll i din kortinformation och välj sedan Spara kortdata för senare användning

725cee22-5508-4bc1-a764-4895ba993089.png

 

När du byter kort reserverar vi 1:- på ditt konto som även återbetalas omgående, detta för att kontrollera att kortet du skrivit in är giltigt och kopplat till ett konto. Pengarna betalas dock tillbaka inom 3 bankdagar.


38 svar

Hej.jag har bytt betalkort som jag registrerat  men jag får inte något SMS så jag kan bekräfta bytet. Hjälp mig att ordna detta. Nu får jag besked om att Hallons nät inte kan användas.

 

Användarnivå 1

Jag fick ett SMS om att betalningen inte fungerade. Jag har nyligen bytt kort så jag gick in för att uppdatera kortnumret, tyvärr gick det inte att skriva nytt "gäller till" så jag behöver hjälp. 

Hej @tiguan!


Jag flyttade ditt ärende till denna tråd, här ser du hur du genomför bytet.

 

Allt gott!:grinning:

Användarnivå 1

Hej! Jag har bytt kort och ska lägga in kontonr. men det blir bara rött trotts rätt siffror, vad är det för fel?

Hej @Vvveraaa

 

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd. Du ska inte behöva skriva in kontonummer utan endast kortuppgifterna är det som gäller.


Allt gott:grinning: ​​​​​​​ 

Användarnivå 1

Hallon är rena skiten, därför bytte jag, men min dotter har kvar skiten och nu har LF bytt kort, men hur jävla svårt ska det vara att kunna fixa detta

Hej @Jpson67!


Jag flyttade din kommentar till denna tråd där du kan se hur du gör för att byta betalkort.

 

Allt gott:grinning:

Användarnivå 1

jag behöver byta betalkort, har fått nytt. behöver uppdatera betalinformationen.

Hej @Cinna!

I denna tråd ser du hur du genomför bytet av betalkort.

Allt gott:grinning:

Hej! Jag har bytt kort och ska lägga in kontonr. men det blir bara rött trotts rätt siffror, vad är det för fel?

Jag fick ett SMS om att betalningen inte fungerade. Jag har nyligen bytt kort så jag gick in för att uppdatera kortnumret, tyvärr gick det inte att skriva nytt "gäller till" så jag behöver hjälp. 

jag behöver byta betalkort, har fått nytt. behöver uppdatera betalinformationen.

Hallon är rena skiten, därför bytte jag, men min dotter har kvar skiten och nu har LF bytt kort, men hur jävla svårt ska det vara att kunna fixa detta

Användarnivå 1

Får upp följande felmeddelande när jag ska ändra betalkort “Next stars 50518”. Hur kommer jag till sidan för att göra ändringarna?

 

@Uno 

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd så du kan hitta svaret på din fråga.


Allt gott😊

Användarnivå 1

Försöker registrera ett nytt bankkort där betalning ska dras. Min mamma som är den som har kontot har ej bank id så jag lyckas inte! Vad gör jag? 
/Clas 

Hejsan @Clas!

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Användarnivå 1

Jag har fått ett nytt betalkort. Var ändrar jag det någonstans?

 

Hejsan @carinairmeli!

Jag flyttade ditt ärende till denna tråd där du hittar hur du byter betalkort. :-)

Nu har jag försökt med två olika kort och att uppdatera kortuppgifter fungerar uppenbarligen inte. När jag ska konfirmera bytet så skickas jag vidare till ett säkerhetsfönster hos Mastercard. På andra sidor när jag ska betala något så skickas en kod som då ska fyllas i. I detta fall kommer jag tillbaka till ursprungssidan dvs. tillbaka till ruta 1. Det loopas tillbaka och jag kan inte utföra bytet. Nu har jag fått två påminnelser med extra avgifter och tycker detta inte är ok. Så klart att ni ta betalt för era tjänster men då måste ni veta hur man tar betalt annars går det inte. 
Lös det snarast tack då vi är borta på semester och förväntar mig nya påminnelser när jag är tillbaka i annat fall.

Användarnivå 1

Hur ska jag ändra betalkort?

@amg 

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

 

 

Får upp följande felmeddelande när jag ska ändra betalkort “Next stars 50518”. Hur kommer jag till sidan för att göra ändringarna?

 

Försöker registrera ett nytt bankkort där betalning ska dras. Min mamma som är den som har kontot har ej bank id så jag lyckas inte! Vad gör jag? 
/Clas 

Hi there, I have two different contracts (one is a Mobile number and the other is a mobile broadband). I would like to change the payment method only for one of them. I don't find the option anywhere, how can I sort it? Basically I'd like to change the payment method for the mobile broadband but keep it as it is for my personal mobile number.

Hej!

Varför ligger det gamla kortnumret kvar under betalningen efter att jag bytt kortnummer. Kan inte kolla att det nya verkligen gått in.

Jag har fått ett nytt betalkort. Var ändrar jag det någonstans?

 

Hur ska jag ändra betalkort?

Försöker byta betalkort men hittar ej hur jag ska göra. De instruktioner jag hittar synkar inte med hur det ser utanför mig. 

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @RobertM

Om din mormor inte kommer ihåg hennes lösenord till Mina Sidor kan hon klicka på ‘Glömt lösenord’ när hon försöker logga in så går det att ordna upp ett nytt lösenord.

Hej,

Min mormor har hallon, och har nu bytt kort. 
De kommer inte ihåg vilka inlog de har till er hemsida, och har därför svårt att byta betalsätt till det nya kortet som de precis fått. 

De får nu massa meddelanden om att kortet kommer låsas inom 24 timmar om det inte går att dra kostnaden för avtal, från det gamla kortet. 

Hur löser vi detta?

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Roaxba 

Här kan du se hur du byter betalkort. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :slight_smile:

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @mormor370PW

Jag har flyttat din tråd hit där du finner svar på din fråga. Det är bara att hojta till om något känns otydligt. :blush:

Svara